۰ نفر

نامزد عمران خان ترور شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبر: 822336
نامزد عمران خان ترور شد

در بحبوحه تشدید تنش‌ها در آستانه انتخابات پاکستان و صدور احکام حبس‌های طولانی علیه نخست‌وزیر پیشین این کشور، امروز (چهارشنبه)، نامزد انتخاباتی حزب عمران خان ترور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، نامزد حزب «تحریک انصاف پاکستان» از حوزه انتخابیه مجمع ملی «باجائو» ریحان زیب خان امروز (چهارشنبه) توسط افراد ناشناس ترور شد.
حزب تحریک انصاف پاکستان در بیانیه‌ای که در صفحه «ایکس» (توییتر سابق) قرار داده بود، با محکوم کردن این حادثه، خواستار تحقیقات فوری در این خصوص و محاکمه عاملان این حمله شد.

سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان تصریح کرد که کمیته انتخاباتی پاکستان (ECP) و بخش قضائی این کشور باید به تمامی رخدادهای خشن علیه حزب نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان، هوشیار باشد.

این حادثه درست در روزی رخ داده است که دادگاهی در پاکستان، عمران خان و همسرش را به جرم اختلاس به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم کردند و یک روز قبل از آن نیز دادگاهی، نخست‌وزیر پیشین پاکستان را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد. 

سخنگوی حزب تحریک انصاف همچنین اعلام کرد که نامزدهای این حزب و گردهمایی‌های عمومی این حزب در معرض حملات مداوم تروریستی است که این تا حد زیادی اعتبار و شفافیت انتخابات پارلمانی پاکستان را زیر سؤال می‌برد.

وی دولت‌های موقت را بی‌کفایت خواند و مسئول حملات به حزب عمران خان دانست. نخست‌وزیر پیشین پاکستان که در آوریل ۲۰۲۲ پس از رأی عدم اعتماد، برکنار شد، تأکید دارد که محکومیت‌های حبس که در آستانه انتخابات علیه او صادر شده است، همگی بی‌اساس و با انگیزه سیاسی همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha