۰ نفر

مادران شاغل دورکار شدند

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰
کد خبر: 822189
مادران شاغل دورکار شدند

پاد گفت: مادران شاغل در دستگاه‌های اجرایی که دارای فرزند دبستانی هستند، می‌توانند روزهای پنجشنبه را دورکاری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی در نشست هم اندیشی نقش نخبگان و اساتید در تحقق حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه، با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب نخبگانی بوده، گفت : روحانیون و روشنفکران بیشترین اثرگذاری را در انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی افزود: به تصریح قانون اساسی، انقلاب ما نفی استبداد فکری، اجتماعی و سیاسی بوده، به این معنا که مردم در مقابل استبداد اعتراض کردند و خواستند سرنوشتشان را به دست خودشان بگیرند و برای همین با رهبری یک روحانی روشنفکر، تغییرات اساسی را در حکومت کشور ایجاد کردند.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی تصریح کرد: بدنبال انقلاب در کوتاهترین زمان قانون اساسی تدوین شد که برای تدوین آن بیش از هزار نسخه پیشنهادی از طرف مردم، نخبگان و روحانیون ارسال شد که نشان می‌دهد که عموم جامعه خود را صاحب انقلاب می‌دانستند و نقش آن‌ها در تدوین قانون اساسی مهم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از حقوقدانان، جامعه شناسان و حتی افرادی که تحصیلات دانشگاهی هم نداشتند، جزو تدوین کنندگان قانون اساسی بودند و از طیف‌های فکری و طبقات مختلفی برای تدوین آن کمک گرفته شد و یک قانون اساسی مردم پایه براساس نظام اسلامی تدوین شد.

پاد اضافه کرد: در قانون اساسی که مردم و نخبگان نقش مهمی در تدوین آن داشتند، حقوق شهروندی یا همان حقوق عامه جزو تکالیفی است که اعلام شده باید دستگاه قضایی برای احیاء آن اهتمام داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نقش نخبگان و رویکرد دولت سیزدهم در تخصص گرایی و مراجعه به نخبگان برای حل مشکلات، رئیس جمهور از ما خواسته که در بحث حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی نشست‌هایی را به منظور هم اندیشی و بهره گیری از نظرات نخبگان داشته باشیم.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: در قانون اساسی ۲۳ اصل به صورت مستقیم به حقوق ملت اشاره می‌کند، بنابراین با دستور رئیس جمهور موظف هستیم که حقوق ملت را در دستگاه‌های اجرایی مختلف پیگیری کنیم. البته نگاه رئیس جمهور تنها به استیفاء حقوق مردم در داخل کشور نیست، بلکه بدنبال استیفاء حقوق ایرانیان داخل و خارج از کشور در مجامع بین المللی هم هست که در این حوزه هم پیگیری خواهیم داشت.

پاد اظهار کرد: در ماموریتی که رئیس جمهوری برای پیگیری حقوق مردم به ما محول کرده، روی چهار موضوع تاکید ویژه شده که شامل آزادی بیان، حق برپایی اجتماعات، حریم خصوصی و پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان است که همگی آن‌ها در قانون اساسی هم آمده است.

وی افزود: در راستای پیگیری و احیاء این موضوعات تیمی تشکیل داده و نشست‌هایی را با نخبگان و متخصصین دانشگاهی برگزار می‌کنیم تا با همکاری آن‌ها برای تحقق این هدف تلاش کنیم .

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی گفت: مادران شاغل در دستگاه‌های اجرایی که دارای فرزند دبستانی هستند، می‌توانند روزهای پنجشنبه را دورکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha