۰ نفر

مدیر کل منابع طبیعی گلستان:

۱۳۰هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 822149
۱۳۰هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: ۱۳۰هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند و باید اقدام جدی برای کاهش آن انجام شود. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، حمید سلامتی صبح امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد: برای مقابله با هجوم ریزگردها طرح پوشش گیاهی مناطق شمالی ‌در استان به اجرا در آمده که ۵هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۵ درصد از ریزگردهای ما منشأء داخلی و ۸۵ درصد آن از صحرای قره قوم و منشأء خارجی دارد.

سلامتی گفت: در شش ماهه امسال ۵میایون و ۳۰۰هزار نهال در استان تولید شده و ۴نهالستان دولتی بیش از ۱۹ گونه نهال تولید می شود ومابقی هم در بخش خصوصی تولید وی شود.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز بازار و ممنوعیت بهره برداری از جنگل طرح‌زراعت چوب در استان طی چند سال اخیر به اجرا در آمده است و در حال حاضر ۲هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت طرح زراعت چوب رفته است.

سلامتی افزود: امسال 429 پرونده قاچاق چوب تشکیل شده است .

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر ۱۰ میلیارد تومان پروژه با ۳۵هزار و ۸۶۲ متر مکعب حجم عملیات آبخیزداری در ۲۰ پروژه افتتاح می‌شود.

سلامتی افزود: در یک دوره چهار ساله در کشور براساس تأکید رئیس جمهور مکلف شدیم یک میلیارد درخت کشت کنیم که سهم ما در سالجاری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله است که از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ اصله آن بخش مرتعی است که در امسال سه میلیون نهال مرتعی ایجاد کردیم که تا به امروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار اصله آن غرس شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha