۰ نفر

هدر رفت ۶۹ درصدی آب در گلستان

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 822148
هدر رفت ۶۹ درصدی آب در گلستان

حیدریان ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان اظهار کرد:رهکشی اراضی استان یکی از مهم تری برنامه های این دستگاه اجرائی است که و جزو مصوبات سفر برای توسعه طرح زهکشی است که در همین راستا ۹۲/۲دهم میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی به این طرح اختصاص داده شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وی افزود: در سفر ریاست جمهوری از ۴ هزار هکتار اراضی رهکشی شده استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

حیدریان گفت: در دهه فجر امسال از ۱۰ پروژه و اغاز عملیات اجرائی یک پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۷۶۰۷ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: سد نرماب یه عنوان یکی از طرح های شاحث در حوزه اب ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا کنون یکهزار میلیارد تومان برای آن تامین اعتبار شده و روبه تکمیل نهایی است.

حیدریان بیان کرد: پنج طرح آبرسانی را در اختیار داریم که ما بقی در اختیار شرکت اب و فاضلاب است و در این ارتباط ۲۸ حلقه چاه با دبی ۵۵۷ لیتر برثانیه حفر شده است و افزایش حجم مخزن آب شرب از دیگر اقدامات ما است که ۲۲ هزار متر مکعب با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: نرماب یک چهارم آب شرب استان را تأمین می‌کند و باید به این سمت حرکت کنیم و باید به ۶ شهر و ۱۳۰ روستا خطوط انتقال آب ایجاد شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود ۹۰ دردصد آب های زیر زمینی استان برای بخش کشاورزی مصرف می شود و بر اساس آمارهای اراده شده ۶۹ درصد هدررفت آب در استان داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha