۰ نفر

وزیر خارجه پاکستان: محکم پشت ایران ایستاده‌ایم

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 822129
وزیر خارجه پاکستان: محکم پشت ایران ایستاده‌ایم

نخست‌وزیر موقت پاکستان در دیدار امیرعبداللهیان گفت که این کشور به خوبی نگرانی‌های امنیتی ایران را درک می‌کند و از اجرایی شدن توافقات بین ۲ کشور استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأت سیاسی و امنیتی و در پاسخ به دعوت جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی و در پی تحولات اخیر در مناسبات ایران و پاکستان دوشنبه نهم بهمن ماه در اسلام‌آباد حضور داشت، شامگاه دوشنبه در آخرین مرحله سفر یک روزه خود به پاکستان با انور الحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این ملاقات با اشاره به ملاقات‌های خود با عاصم منیر فرمانده ارتش و وزیر امور خارجه پاکستان عنوان کرد: ما به توافقات خیلی خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم رسیدیم. تروریست‌هایی که دولت و مردم دو کشور را هدف قرار داده‌اند.
وی افزود: در این زمینه در خصوص اجرای توافقات قبلی خصوصا توافقنامه امنیتی به امضا رسیده بین مقامات دو کشور به جمع بندی خوبی رسیدیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که علاوه بر موضوعات امنیتی، در خصوص موضوعات تجاری، اقتصادی و اتصالات نیز به پیشرفت‌های خوبی نائل شده‌ایم، زیرا هر دو طرف معتقد هستند که اقتصادی کردن مرزها و گسترش بازارچه‌های مرزی و گذرگاه‌های بیشتر در مرز موجب توسعه منطقه شده و توسعه و رفاه مردم ساکن در مرزها یکی از راهکارهای مهم مبارزه با تروریسم است. 
انوار الحق کاکر نخست‌وزیر موقت پاکستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از توافقات به عمل آمده، با اشاره به روابط تاریخی و تمدنی دو کشور عنوان کرد: ما به خوبی نگرانی‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنیم و می‌دانیم شما هم نگرانی‌های ما را متوجه هستید.

وی افزود: به طور قطع همکاری‌های ما در همه زمینه‌ها می‌تواند موجب تقویت امنیت در هر دو کشور باشد.

نخست‌وزیر موقت پاکستان همچنین از اجرایی شدن توافقات به عمل آمده بین دو کشور استقبال کرده و بر تشکیل کمیته‌های مختلف کاری برای پیگیری توافقات تأکید کرد.‌ 

امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس داووس نیز با انوار الحق دیدار کرده بود. وزیر امور خارجه در آن دیدار موضوع مبارزه با تروریسم را از موضوعات‌ مهم مورد توجه ۲ کشور خواند و بر لزوم پیگیری اجرای تفاهمات گذشته بین‌ جهات ذیربط تأکید کرد. 

این دومین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بعد از تصدی وزارت امور خارجه بود. او چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه سابق پاکستان در نخستین سفر دوجانبه وارد اسلام‌آباد شد. امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان نیز به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یحیی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    وزیرگحترم امور خارجه درمورد لوله صلح گاز ایران بهارستان هند صحبت می‌کرد الان چندین ساله چند میلیارد دلار ایران خوابیده دربیابان های دو کشور بدون استفاده باید پیگیری کند ویا درخواست غرامت از د لت پاکستان کند اما فرار داد گازی موفق شویم برگ برنده از آن ماست کشور بزرگ وپر جمعیتی است همسایه ومسلمان هستند مشکل امنیتی ما بهترمیشود دولت سیزدهم باید دنبال این کار را بگیرد