۰ نفر

احتمال به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی انگلیس

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۶
کد خبر: 822125
احتمال به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی انگلیس

در شرایطی که حمایت‌های لندن از اسرائیل ادامه دارد، وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال شدت گرفتن هشدارها درباره تعیین تونی بلر به عنوان میانجی اسرائیل، وزیر خارجه انگلیس درباره به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حرف زد.

دیوید کامرون در یک نشست در لندن اعلام کرد که انگلیس در راستای حمایت از راهکار دو دولتی، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را بررسی خواهد کرد. وی در مراسم استقبال از سفرای کشورهای عربی در پارلمان انگلیس، بر لزوم دادن «یک افق سیاسی به مردم فلسطین» تاکید کرد.
اظهارات کامرون در شرایطی مطرح شده که رسانه‌های اسرائیل اخیرا خبر دادند تل‌آویو در نظر دارد تونی بلر نخست‌وزیر اسبق انگلیس را به عنوان میانجی برای متقاعد کردن غرب به پذیرش آوارگان غزه پس از پایان جنگ تعیین کند.

این خبر با واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین هم مواجه شد و هشدار داد که «تونی بلر در حال تکمیل اعلامیه بالفور است».

بیانیه بالفور، نامه‌ای بود که ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی توسط آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد» سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام نوشته شد و در آن بر «موضع مثبت» لندن برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» تاکید شد.

کامرون که به رغم شهادت بیش از ۱۱۰۰۰ کودک فلسطینی همچنان در حال حمایت از اسرائیل در جنگ علیه غزه است، امروز اعلام کرد که انگلیس و متحدانش می‌توانند با شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور در سازمان ملل، فشار بر اسرائیل را افزایش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha