۰ نفر

رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد:

هشدار درباره عرضه اجناس بنجل و ارزان در نمایشگاه های غیرقانونی بهاره

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 822062
هشدار درباره عرضه اجناس بنجل و ارزان در نمایشگاه های غیرقانونی بهاره

رئیس اتاق اصناف تهران درباره عرضه اجناس بنجل و ارزان در نمایشگاههای غیرقانونی بهاره هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، حمیدرضا رستگار، رییس اتاق اصناف تهران در نشست خبری گفت: براساس قانون نظام صنفی، توزیع کالا به صورت مستقیم در اختیار واحدهای صنفی است و اگر کسی خارج از نظام صنفی کالایی را توزیع کند کارش خلاف قانون و دور زدن قانون است و متضرر اصلی این وضعیت مصرف کننده نهایی است.

وی با بیان این که جلساتی میان اتاق اصناف، اتحادیه ها و صمت برگزار شده و نمایشگاه بهاره قرار است یه بهترین شکل برگزار شود، گفت: به دنبال این هستیم که کالا با کیفیت و مرغوب و نازلترین قیمت عرضه شود.

رستگار ادامه داد: این رویداد از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ اسفند در چند نقطه تهران شامل شمال جنوب شرق و غرب و مرکز تهران برگزار و اقلامی همچون شیرینی و خشکبار، کالای خواب، پارچه و منسوجات، مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش و کالاهای اساسی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: در حال حاضر دغدغه ما این است که نهادهایی برای برگزاری نمایشگاه بهاره اقدام می کنند که هیچ مسئولیتی در این باره ندارند. این نگرانی وجود دارد که کالا بدون نظارت و استاندارد در این نمایشگاه ها عرضه شود. همچنین بحث تامین امنیت این مراکز نیز مطرح است.

رستگار توضیح داد: با حضور و دخالت نهادهای غیرمرتبط شاهد عرضه کالای بدون شناسنامه و حتی دزدی در بازارهای بهاره و روز بوده ایم.

به گفته وی، وزارت صمت و معاون اول رئیس جمهور بر برگزاری نمایشگاه بهاره توسط اتاق اصناف تاکید دارند و تنظیم بازار باید در این چارچوب باشد.

رستگار اظهار داشت: تا پایان سال می شود یک عده که در طول سال هیچ فعالیتی نداشته اند دلسوز مردم می شوند که این برای ما مبهم است. ما می خواهیم پایان سال بازاری سالم و براساس عرضه و تقاضا واقعی و نظارت داشته باشیم تا کالا به بهترین شکل به مردم عرضه شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر این که اصناف براساس مشتری مداری پیش می روند و دغدغه خدمت صادقانه به مردم را داریم، گفت: کالا در این نمایشگاه با ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف عرضه می شود.

ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران نیز در ادامه این نشست خبری گفت: نمایشگاه از ۱۰ تا ۹ شب و در ایام متقارن با ماه رمضان از ۳ بعدازظهر تا ۱۰ شب در فرهنگسرای اشراق، خاوران، شهرآفتاب، مصلی تهران و ارم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف اتاق این است که کالای ارزان تر به دست مردم برسد و اولویت حضور ابتدا با تولیدکننده ها و سپس به کسانی است که جواز صنفی دارند.

ابوالحسنی گفت: تداخلی که در مورد برگزاری نمایشگاه بهاره وجود دارد برای اتاق اصناف دغدغه شده است. شاهد دخالت شهرداری و همچنین وزارت ارشاد در این زمینه هستیم. با این دخالت های غیرقانونی و برگزاری نمایشگاه های غیرقانونی بهاره، کالاهای بنجل و ارزان عرضه می شود.

وی گفت: اگر سایر نهادها بخواهند دخالت کنند اتاق اصناف اصلا نمایشگاه برگزار نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha