۲ نفر

سربازی از کی ۱۴ ماهه می‌شود؟

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبر: 822023
سربازی از کی ۱۴ ماهه می‌شود؟

رییس کمیسیون شوراها در مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس، میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه کاهش می‌یابد که این مصوبه برای اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر اینکه «در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌باشند»، اظهار کرد: مشمولان غایب و غیر غایب سربازی به دلیل نرفتن خدمت سربازی از بسیاری از خدمات اجتماعی محروم هستند، بنابراین لازم بود مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای راهکاری را برای حل مشکل این افراد با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در نظر بگیرد و این مصوبه بسیار اثربخش است.

وی ادامه داد: اصلاح قانون نظام وظیفه و تعیین تکلیف مشمولان سربازی یکی از مطالبات مهم مردم بود که در مجلس یازدهم به خوبی دنبال شد. این مصوبه برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود و در صورت تأیید شورای نگهبان، مشمولان غایب و غیر غایب سربازی بالای ۳۵ سال سن و دارای ۲ فرزند یا بیشتر، از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مجلس چند ماه قبل و در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تصویب کرد که مدت خدمت سربازی به صورت میانگین ۱۲ ماه باشد که از سوی شورای نگهبان رد و برای اصلاح به مجلس ارجاع شد.

وی افزود: مجلس در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه، برای رفع ایراد مصوبه کاهش مدت سربازی مقرر کرد «میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه کاهش یابد»؛ این مصوبه هنوز تبدیل به قانون نشده است و برای اجرایی‌شدن، باید از سوی شورای نگهبان به تأیید برسد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس یازدهم در حوزه سربازی، افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازان بود و ما هر سال در جریان بررسی لایحه بودجه سنواتی کل کشور، افزایش حقوق سربازان را با جدیت پیگیری کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    باسلام،لطفاًمتاهل هاومجردهای۳۵سال وبیشترراباهم ازخدمت سربازی معاف کنید،چرانصفه ونیمه کاره انجام میدید!
  • حسین IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    باسلام،لطفاًمتاهل هاومجردهای۳۵سال وبیشترراباهم ازخدمت سربازی معاف کنید،چرانصفه ونیمه کاره انجام میدید!
  • سرباز IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    منه سرباز باسی سال سن واقعا لجم میگیره اگه تا 22 بهمن تایید نشه واعلام نشه. فک کنم شناسناممو گم کردم
  • ایوب IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    چرا 14 ماه تصویب نمیکنید بخدا از زندگی سیر شدیم خسته شدیم بیشتر خود کشی ها بخاطر سربازی به ولا ارزش نداره