۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وحیدی: ورود طلاب به مدارس یک نیاز است/ در مدارس خارج از کشور هم در حوزه مذهبی متولی میخواهیم

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۵۱
کد خبر: 821810
وحیدی: ورود طلاب به مدارس یک نیاز است/ در مدارس خارج از کشور هم در حوزه مذهبی متولی میخواهیم

نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش گفت: وقتی در کمیسیون، حضور طلاب به لحاظ تربیتی و پرورشی در مدارس مطرح شد، گفته شد شاید ورود بعضی از افراد در مقاطع مختلف یک احساس نیاز باشد که آموزش و پرورش هم اعلام کرده است.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ محمد وحیدی، نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: وقتی در کمیسیون، حضور طلاب به لحاظ تربیتی و پرورشی در مدارس مطرح شد، گفته شد شاید ورود بعضی از افراد در مقاطع مختلف یک احساس نیاز باشد که آموزش و پرورش هم اعلام کرده است؛ مثلاً برای حوزه‌های پرورشی، ستاد اقامه نماز یا فعالیتی‌هایی که از نوع تربیتی تلقی می‌شود.  
وی بیان کرد: ما حتی بعضی مدارس خارج از کشور در حوزه مذهبی به متولی حوزه نیاز داریم.  ولی برای آموزش مسائل دیگر باید افراد فارغ التحصیل رشته مورد نظر باشند و مدارک مورد تایید داشته باشند. مثلاً در حوزه سطح‌هایی تعریف شده که معادل مدرک لیسانس یا فوق‌لیسانس است. با این مدارک اجازه دارند مثل سایر گروه‌ها در آزمون آموزش و پرورش شرکت کنند و فرآیند جذب آنها مثل سایر رشته‌ها صورت گیرد.  
وحیدی اشاره کرد: این به معنای حذف یک گروه و ورود یک گروه دیگر نیست. بنده در کمیسیون آموزش هم مطرح کردم، ورود بعضی از نیروها که توانمندی دارند برای حوزه‌های تربیتی و پرورشی، موضوعات اقامه نماز یا مناسبت‌های مذهبی و ملی می تواند اثر مثبتی داشته باشد. همچنین در حوزه تخصصی که طلاب آموزش دیدن، باید وارد بشوند.  
وحیدی در مورد کاهش معلم‌ها به دلیل حقوق گفت: در خصوص رتبه بندی، 57 هزار میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش اضافه کردند. البته اگر کامل‌تر اجرا می شد یا آیین‌نامه‌اش بهتر نوشته می‌شد، شرایط بهتری رقم می‌خورد. ولی حتماً یک اثر مثبتی را در حوزه ارتقاء وضعیت کیفی آموزش و پرورش خواهد داشت. به عنوان یک اصل رقابت پذیر و نظام شایسته‌سالاری در نظام تعلیم و تربیت لازم بود.
این نماینده توضیح داد: ما در نظام پرداخت تابعی بین نظام پرداخت و تورمی یا افزایش قیمت داریم. این تابع در دستگاه‌ها از جمله در آموزش و پرورش رعایت نمی‌شود. آموزش و پرورش از این زاویه شاید مهمتر تلقی شود. به خاطر اینکه در آموزش و پرورش پرداختی به نام مسائل رفاهی وجود ندارد. معلم فقط یک حقوق دریافت می‎کند. پس آن فوق‌العاده‌هایی که برای سایر کارکنان دولت است باید در آموزش و پرورش هم اجرایی شود. سال گذشته در قانون بودجه این مصوبه صورت گرفت، ولی اجرایی نشد. به دلیل اینکه هزینه‌های آموزش و پرورش همیشه بالا است و میزان اعتباراتی که به آموزش و پرورش داده می‌شود فقط کفاف پرداخت حقوق را می‌دهد. این فوق‌العاده‌ها به کارکنان دولت داده می‌شود و در مشاغل عمومی و تخصصی 35 تا 50 درصد است باید مشمول آموزش و پرورش هم بشود.  
وحیدی تصریح کرد: امسال در تلفیق بودجه برای آموزش و پرورش و کارکنان غیر هئیت علمی دانشگاه این موضوع مصوب شد. امیدواریم که در صحن هم این رای بیاورد تا فوق العاده‌ها هم مشمول فرهنگیان بشود و امید بخشی در حوزه فرهنگیان بتواند ایجاد بکند.  
این نماینده در نهایت گفت: ضمن اینکه بخشی از اعتراضات جدی ما در حوزه آموزش و پرورش به عدم پرداخت حق و حقوق نیروهای خرید خدمات برمی‌گردد که من از آن به عنوان یک ظلم نام می‎برم. در حالی که بیش از 4 ماه از کارشان می‌گذرد و وارد ماه 5 شدند، متاسفانه هنوز آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه حق و حقوق‌ها و بیمه نیروهای خرید خدمات و نیروهایی که به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش از طریق شرکت‌ها کار می‎کنند را پرداخت نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • modreza2222 IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    پس چرا خودت اخوند نیستی پس خودت از فردا با لباس اخوندی بیا توی اداره