۰ نفر

سایت مسکن ملی دوباره باز می‌شود؟

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبر: 821753
سایت مسکن ملی دوباره باز می‌شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره باز شدن دوباره سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت نام متقاضیان گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که فعلا افرادی که ثبت نام کرده‌اند ساماندهی شوند و بعد از ساماندهی این افراد، سایت برای متقاضیان جدید باز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هادی عباسی اصل، امروز در حاشیه امضای قرارداد پرداخت دو میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی به بانک مسکن اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم در دولت کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن از ٢٣ درصد به ١٨ درصد بود که با ابلاغ و تاکید اخیر بانک مرکزی به شبکه بانکی این نرخ سود ١٨ درصد در پروژه‌هاس نهضت ملی مسکن که در اراضی ٩٩ ساله ساخته می‌شوند، تثبیت شد و مابه تفاوت این سود از ١٨ به ٢٣ درصد از محل مختلفی تامین می‌شود که بخشی از آن ازمحل قرارداد سپرده‌گذاری ارزی صنپق توسعه ملی است.

وی افزود: موضوع دوم پلکانی کردن اقساط بود و بانک مرکزی مصوبه‌ای در این باره داشت تا کسانی تمایل دارند، اقساط نهضت ملی مسکن را به صورت پلکانی پرداخت کنند و در  دو سال اول اقساط پنج میلیون و ٩٠٠هزار تومان و در سال سوم اقساط افزایش پیدا می‌کند و این عدد پیش بینی شده که براساس حداقل حقوق کارگر قابل پرداخت باشد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در بخش مسکن روستایی هم وام را از ٢٠٠ تومان به ٣۵٠ میلیون تومان افزایش دادیم  و ٢٠٠ هزار فقره وام را به ٣۵٠ هزار فقره بالا بردیم و وام نوسازی مسکن روستایی جهش پیدا کرده‌ که در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر این شرایط حاکم است.

عباسی با اشاره به تامین زمین پروژه نهضت ملی مسکن ادامه داد: ساخت دو میلیون واحد مسکونی را آغاز کردیم که هر یک از این واحدها در مراحل مختلفی هستند که از تامین زمین گرفته تا آغاز ساخت روی زمین با میزان پیشرفت فیزیکی متفاوت. به استعداد دو میلیون واحد مسکونی پروژه‌های ساخت شروع شده‌اند البته علمیات ساخت برخی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده‌است.

وی درباره باز شدن دوباره سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت نام متقاضیان تاکید کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که فعلا افرادی که ثبت نام کرده‌اند ساماندهی شوند و بعد از ساماندهی این افراد، سایت برای متقاضیان جدید باز می‌شود.

عباسی همچنین درباره احتمال حذف متقاضیانی که در واریز آورده اولیه تاخیر داشتند، گفت: ترجیح این است که به متقاضیانی که هنوز آورده اولیه را واریز نکرده‌اند، مهلت دهیم اما در پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی کمتری قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha