۰ نفر

مدیرکل کار استان گلستان خبر داد؛

در دهه فجر امسال ۱۲۰ برنامه متنوع در گلستان خواهیم داشت

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 821708
در دهه فجر امسال ۱۲۰ برنامه متنوع در گلستان خواهیم داشت

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان گفت: در دهه فجر امسال ۱۰ طرح تعاونی در گلستان افتتاح می شود و سال گذشته از ۳۱ هزار شغل ایجاد شده بیش از ۱۸۵۰۰ بیمه شده قطعی داشته‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسین خواجه مظفری گفت: در دهه فجر امسال ۱۰ طرح تعاونی در استان افتتاح می شود و در دهه فجر ۱۲۰ برنامه متنوع خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تعهد اشتغال ما در سال قبل بیش از ۳۱ هزار شغل بوده اما برای سال‌جاری بیش از ۲۵ هزار نفر تعیین شده، که تا به امروز این میزان در سامانه رصد ثبت شده و در حال راستی آزمایی هستیم.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان از پاییز سال قبل تا پاییز سال جاری ۳۸.۱ به ۴۰.۴ ارتقا یافته و نرخ بیکاری استان از۹.۵ به ۹.۲ کاهش یافته است.در سامانه جستجوی شغل گلستان جزو چند استان برتر است و تا امروز ۵۴۰۳ کارجو و ۹۱۹ کارفرما ثبت نام کرده اند و خوشبختانه ۱۲۷۶ نفر بکار گیری شده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک ۱۶ قلم کالای اساسی شامل می شود و افراد می توانند ۱۲۰ هزار تومان افزون بر یارانه ماهیانه خرید کنند.۴۳ تعاونی گلستان صادرات محور اقلام خود را به ۱۸ کشور صادر می کنند که رقم آن در سال گذشته ۲۲ میلیون دلار بوده و در سال‌جاری نیز تا کنون این رقم به ۱۳.۶ میلیون دلار رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha