۰ نفر

قیمت‌گذاری بلیت هواپیما آزاد شد

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبر: 821674
قیمت‌گذاری بلیت هواپیما آزاد شد

معاون اسبق هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حکم دیوان عدالت اداری در راستای قیمت‌گذاری بلیت هواپیما شکسته شد و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند به صورت مستقل بلیت بفروشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علیرضا منظری معاون اسبق هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره براینکه تمام پروازهای ایرلاین فلای بغداد (Fly Baghdad) به دلیل شرایط تحریمی لغو شده است، گفت: شرکت هوایی فلای بغداد طی روزهای گذشته توسط آمریکا مشمول تحریم شد به همین علت تمام پروازهای این ایرلاین توسط خود کشور عراق به تمامی مقاصد لغو شد. تحریمی که علیه شرکت فلای بغداد رخ داد یک اتفاق غیر منتظره بود که باید دید این شرکت در خصوص بازگشت وجوه مسافرین چه برنامه‌ای خواهد داشت.

معاون اسبق هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص کنسلی پروازهای داخلی طی روزهای اخیر، تاکید کرد: طی روزهای گذشته شرایط جوی هوا در برخی از استان‌های کشور برای فرود هواپیما مناسب نبود و برای حفظ ایمنی مسافرین پروازها لغو می‌شدند. البته چند مورد نقض فنی هواپیما نیز وجود داشت که موجب تأخیر یا کنسلی پروازها شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی بارش برف و باران در جاده‌ها عده‌ای مسافرین نمی‌توانستند از ماشین یا اتوبوس استفاده کنند به همین دلیل میزان تقاضا در بازار بلیت هواپیما با افزایش دو چندان برابری مواجه شد که می‌توان گفت این موضوع یکی از دلایل کمبود بلیت روزهای گذشته محسوب می‌شود.

این مسؤول دلیل گران فروشی بلیت برخی از ایرلاین‌ها را تشریح کرد و گفت: در هفته اخیر مشکلاتی بین ایرلاین‌ها و بازار فروش بلیت هواپیما رخ داده بود که بلیت هواپیما با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد. چند روز گذشته دیوان عدالت اداری رأی مبنی براینکه شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند آزادانه قیمت گذاری بلیت داشته باشند و قیمت‌گذاری تکلیفی نباشد.

منظری خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی پیگیری‌هایی برای برپا نگه داشتن حکم قبلی و ثابت نگه داشتن قیمت بلیت هواپیما داشتند که این موضوع موجب شد تا برخی از شرکت‌های هواپیمایی همچنان با قیمت قبلی بلیت‌ها را عرضه بازار کنند. البته همچنان تصمیم قاطع برای این مسیر وجود ندارد.

وی افزود: قیمت‌های تکلیفی بلیت هواپیما از دو سال گذشته تا کنون افزایش نداشته و با توجه به افزایش هزینه ایرلاین این قیمت‌گذاری صرفه اقتصادی قطعاً برایشان نخواهد داشت. سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی باید تصمیمات جدی اخذ کنند تا صنعت هوایی کشور با مشکل مواجه نشود. با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما قطعاً بازار بلیت این حوزه سروسامان خواهد گرفت.

معاون اسبق هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: البته مساله سوخت هواپیما نیز در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما تأثیر خواهد داشت؛ طبیعتاً امروزه سوخت هواپیما ارزان‌تر در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha