۱ نفر

خطر جنگ داخلی بین تگزاس و دولت فدرال آمریکا

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۵۳
کد خبر: 821421
خطر جنگ داخلی بین تگزاس و دولت فدرال آمریکا

شدت گرفتن تنش میان رئیس‌جمهور آمریکا و فرماندار تگزاس به نگرانی‌هایی درباره احتمال بروز جنگ داخلی در این کشور منجر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند درگیری‌های میان دولت جو بایدن و «گرگ آبوت»، فرماندار ایالت تگزاس بر سر مرزهای جنوبی باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره احتمال بروز جنگ داخلی در این کشور شده است. 

تنش میان این دو سیاستمدار در هفته جاری شدت گرفت، بعد از آنکه دیوان عالی آمریکا از تصمیم دولت بایدن برای ملزم کردن تگزاس به برداشتن سیم خاردار و دیگر موانع احداث‌شده در طول نقاط مرزی حمایت کرد. 

این موانع برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی ایجاد شده‌اند اما دولت بایدن با مطرح کردن دغدغه‌های زیست‌محیطی و انسانی خواستار رفع آنها شده است. 

آبوت از این حکم تبعیت نکرده و در چند بیانیه به مخالفت با بایدن پرداخته است. او در یکی از جدیدترین پیام‌ها در ایکس نوشته به دولت بایدن اجازه تخریب «دارایی‌های‌مان را نخواهیم داد.»

شماری از نماینده‌های دموکرات در کنگره آمریکا از دولت بایدن خواسته‌اند کنترل گارد ملی ایالت تگزاس را در اختیار گرفته و پس از آن موانع احداث‌شده در مرز جنوبی را بردارد. 

به عنوان نمونه، جواکئین کاسترو، قانونگذار دموکرات کنگره در پیامی در ایکس نوشت: «فرماندار گرگ آبوت از گارد ملی تگزاس برای قانون‌شکنی و ایجاد هرج و مرج در مرز استفاده می‌کند. اگر او در حال نقض کردن حکم دیروز دیوان عالی است رئیس‌جمهور بایستی همین الان گارد ملی تگزاس را تحت کنترل دولت فدرال درآورد.»

برخی از تحلیلگران هشدار داده‌اند شدت گرفتن چنین تنش‌هایی خطر بروز جنگ داخلی را به همراه خواهد داشت. «تررنس ویلیامز»، یکی از کاربران شبکه اجتماعی با ۱.۷ میلیون دنبال‌کننده در ایکس نوشت: «جنگ داخلی در راه است.»

کارمین سابیا، یکی دیگر از تحلیلگران آمریکایی در شبکه ایکس هم با طرفداری از فرماندار تگزاس مدعی شد جو بایدن به دنبال ایجاد جنگ داخلی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha