۰ نفر

استقبال آفریقای جنوبی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبر: 821397
استقبال آفریقای جنوبی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری

 آفریقای جنوبی از حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درمورد شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دولت آفریقای جنوبی تاکید کرد که از تدابیر موقت اعمال شده توسط دادگاه دادگستری بین المللی علیه رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند.

به گزارش الجزیره، دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد: این حکم پیروزی قاطع قانون‌مداری بوده و نقطه عطف مهمی در زمینه تحقق عدالت برای مردم فلسطین است.

وزیر همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این خصوص گفت:"نمی‌توانیم تنها شاهد هزاران نفر از مردم فلسطین باشیم و اقدامی نکنیم."
وی با اعلام اینکه "دوست داشتیم که دیوان بین‌المللی دادگستری حکم آتش‌بس غزه را صادر می‌کرد" تاکید کرد که بدون ایجاد آتش‌بس اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

خانم ماشابانه گفت که حکم دادگاه بین‌المللی اقدامی مهم بوده و آزمایش و ارزیابی میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی است.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی نیز تاکید کرد که برای ممانعت از نسل‌کشی مردم فلسطین تلاش خواهد کرد و رژیم صهیونیستی در قانع کردن دادگاه مبنی بر عدم نقض قوانین شکست خورد.

این تیم از تمام کشورها خواست که به حکم دادگاه بین‌المللی پایبند باشند و تاکید کرد که حکم امروز این پیام را برای اسرائیل دارد که هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

بر اساس این گزارش، امروز جمعه حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی صادر شد.

این حکم رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که اقداماتی در راستای ممانعت از نسل کشی مردم غزه اتخاذ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha