۰ نفر

حقوق گمرکی واردات مواد اولیه شیرخشک کاهش یافت

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۵:۳۰
کد خبر: 821310
حقوق گمرکی واردات مواد اولیه شیرخشک کاهش یافت

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: حقوق گمرکی واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد از ۳ درصد به یک درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هانی تحویل زاده گفت: حقوق گمرکی واردات مواد اولیه از ۳ درصد به یک درصد کاهش یافت، اما این امر در قیمت تمام شده تولید، اثری ندارد.

او با بیان اینکه سازمان غذا و دارو نرخ ارز واردات مواد اولیه شیرخشک اطفال را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، افزود: بانک مرکزی بعد از این اقدام طی بخشنامه‌ای مهلت تسویه حساب مابه‌التفاوت ارز ترجیحی را تنها ۲ ماه اعلام کرد که براین اساس محموله‌هایی که از قبل با نرخ ۴۲۰۰ تومانی خریداری و هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند، مشمول تغییر نرخ قرار گرفته اند به طوریکه تولید کننده مکلف است ظرف دو ماه مابه‌التفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی را بپردازد.

تحویل زاده ادامه داد: به منظور تسویه‌حساب  مابه‌التفاوت نرخ ارز، ۸ ماه به کارخانجات فرصت داده شد تا بتوانند از محل فروش کالا به قیمت جدید، بدهی خود را پرداخت کنند. 

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: با توجه به حجم نقدینگی مورد نیاز، باید حتما خط اعتباری جدیدی به کارخانجات تخصیص داده شود و بصورت فوری قیمت‌گذاری انواع فرآورده‌های شیرخشک اطفال بر اساس مدارک و مستندات روز انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha