۰ نفر

تورم مواد غذایی ایران در جهان رکورد زد

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲:۳۰
کد خبر: 821303
تورم مواد غذایی ایران در جهان رکورد زد

تورم مواد غذایی در ایران درحالی در ماه دسامبر به بیش از ۴۱ درصد رسیده است که در ماه قبل از آن ۳۵.۸ درصد بوده است، که نشان دهنده افزایش قابل توجه ۵.۸ واحد درصدی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اکوایران، براساس گزارش بانک جهانی از شرایط "امنیت غذایی" در جهان، ایران نهمین کشور جهان به لحاظ تورم مواد غذایی است.

 تازه‌ترین به روزرسانی بانک جهانی از شرایط "امنیت غذایی" در جهان نشان می‌­دهد که ایران با تورم مواد غذایی حدود ۴۱ درصدی در میان ۱۰ کشور با بالاترین تورم‌های مواد غذایی در جهان قرار گرفته است. براساس این گزارش، تورم مواد غذایی ایران به کشورهایی، چون سورینام، مالاوی و موزامبیک نزدیک است.

آرژانتین با تورم مواد غذایی ۲۵۱ درصدی در صدر این لیست قرار گرفته است و پس از آن لبنان و ونزوئلا به ترتیب با تورم‌­های ۲۲۰ و ۱۷۳ سه کشور با بالاترین نرخ تورم غذا هستند.

مواد غذایی

داده‌­های این گزارش همچنین گویای آن است که تورم مواد غذایی در ایران درحالی در ماه دسامبر به بیش از ۴۱ درصد رسیده است که در ماه قبل از آن ۳۵.۸ درصد بوده است، که نشان دهنده افزایش قابل توجه ۵.۸ واحد درصدی است.

این درحالی است که بررسی‌­های فائو نشان می‌­دهد که شاخص قیمت مواد غذایی در ماه دسامبر ۱.۸ درصد نسبت به ماه قبل و حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. به علاوه، این شاخص در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha