۰ نفر

مسکو: سطح روابط روسیه با ایران تغییر خواهد کرد

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 821137
مسکو: سطح روابط روسیه با ایران تغییر خواهد کرد

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای مشترک با همتای ایران خود ضمن اشاره به بهبود روابط با تهران در تمام زمینه‌ها، گفت که دو طرف روی اجرای کاربردی توافقات دوجانبه تمرکز کرده‌اند و روابط دو کشور به سطح جدیدی خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) طی بیانیه‌ای از ارتقای روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران به سطح جدیدی در تاریخ دو کشور خبر داد.

در پی دیدار «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه با «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران - که امروز به مسکو سفر کرد - بیانیه‌ای مشترک توسط دو طرف منتشر شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شورای امنیت ملی روسیه در این بیانیه ضمن اشاره به بهبود روابط با ایران در تمام زمینه‌ها، گفت که دو طرف روی اجرای کاربردی توافقات دوجانبه تمرکز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «طرفین تاکید کردند که روابط بین روسیه و ایران در مسیر تقویت پیش رفته و در حال رسیدن به سطح کیفی جدیدی در تمام حوزه‌ها است. [دو طرف] تمرکز روی اجرای عملی توافقاتی که در عالی‌ترین سطح حاصل شده‌اند را تایید کردند».

احمدیان امروز به منظور تقویت مناسبات دوجانبه به مسکو سفر و با پاتروشف و دیگر اعضای شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و رایزنی کرد.

این نخستین سفر احمدیان به مسکو پس از تصدی سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به دعوت همتای روس خود است.

پیش از این نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه توافق بین دولتی روسیه و جمهوری اسلامی ایران در مرحله نهایی تدوین قرار دارد، گفته بود که این توافقنامه در جریان دیدار سران دو کشور امضا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • KR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    این کشور کثیف چرا هواپیماهای ایران را نمیدهد . مرگ برامریکا ومرگ بر روسیه