۶ نفر

سامانه ثبت‌نام وام اجاره مسکن اعلام شد

۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 821097
سامانه ثبت‌نام وام اجاره مسکن اعلام شد

همزمان با راه اندازی سامانه طرح جامع طرح‌های حمایتی متقاضیان در بخش‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن برای دریافت آخرین وضعیت پیشرفت پروژه خود و همچنین وام ودیعه مسکن برای ثبت نام می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت راه وشهرسازی با راه اندازی سامانه طرح جامع طرح‌های حمایتی مسکن اقدام به ثبت نام متقاضیان وام ودیعه مسکن می‌کند و البته پیش از  این هم متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می‌توانستند از طریق این سامانه اقدام به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن کنند که در حال حاضر با توجه به اتمام این ثبت نام می‌توانند از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه خود مطلع شوند.

براساس این گزارش  سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن شامل  تسهیلات ساخت، وام ودیعه مسکن، وضعیت درخواست‌ها و درخواست مسکن برای متقاضیانی که شامل قانون طرح جوانی جمعیت هستند و متقاضیانی که بیش از سه فرزند دارند است که می‌توانند از این طریق اقدام به ثبت نام جهت دریافت مسکن و یا زمین کنند. همچنین مستاجرانی که برای اجاره مسکن،  نیاز به دریافت وام داشته، می‌توانند با ورود به سایت ثبت نام، اقدام به دریافت تسهیلات اجاره خانه کنند.

بر اساس اعلام معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی در سال قبل، افرادی که قصد ثبت نام وام کمک ودیعه( که ۲۰۰ میلیون تومان در تهران، ۱۵۰ میلیون تومان برای کلان شهرها و سایر شهرها ۱۰۰ میلیون و روستاها ۴۰ میلیون تومان  است)در سامانه جامع اقدام ملی مسکن را داشته، همانند ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، باید دارای شرایطی باشند.

فردی که قصد ثبت نام تسهیلات اجاره خانه ۱۴۰۲ را داشته، باید متاهل بوده یا سرپرست خانواده باشد. اجاره نامه باید، رسمی بوده یا در سامانه ایران املاک iranamlaak.ir ثبت گردیده و کد رهگیری برای آن، دریافت شده باشد. تاریخ اجاره باید، در محدوده زمانی سال ۱۴۰۲ باشد.

پس از اینکه شرایط متقاضی وام کمک ودیعه ۱۴۰۲ از سوی وزارت راه و شهرسازی، مورد تایید قرار گرفت و این شخص برای دریافت تسهیلات اجاره خانه، به بانک معرفی شد، باید ظرف دو هفته، اقدام به تحویل مدارک و معرفی ضامنین به بانک کند،   در غیر این صورت  به درخواست کمک ودیعه مسکن متقاضی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.  

همچنین متقاضیانی که در قالب طرح جوانی جمعیت، زمین و مسکن  می توانند دریافت کنند باید وارد سامانه شده و شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و مدارک را بارگذاری کنند.  متقاضیان طرح جوانی جمعیت، باید بعد از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یعنی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ متولد شده باشد؛ از سوی دیگر تمام فرزندان خانوار باید زیر ۲۰ سال سن داشته باشند. گفتنی است دولت اعلام کرده است که اولویت واگذاری زمین رایگان، با خانوارهای فاقد مالکیت و دارای فرم «ج» سبز است.

فرم ج سبز ثبت نام مسکن، به این معنی است که در صورت استعلام دولت، متقاضی و افراد تحت تکفل او در پنج سال گذشته به نام خود زمین یا ملکی نداشته و همچنین از وام خرید یا ساخت استفاده نکرده‌اند. همچنین این افراد نباید از سال ۵۷ از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی استفاده کرده باشند.

این طرح در اصل برای ساکنان روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی است و اگر متقاضی ساکن شهری بالای پانصد هزار نفر باشد، زمین بسته به اعلام ظرفیت از سوی دولت در شهرک‌های اطراف، شهرهای جدید، شهرهای مجاور یا زادگاه پدر و مادر (مشروط به اینکه بالاتر از ۵۰۰ هزار نفر نباشد) واگذار می‌شود.

گفتنی است نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بنابر اعلام مرکز آمار ایران، باید بالای ۲.۵ نباشد. همچنین در خانوارهای چندهمسری در صورتی که چهار فرزند از یک پدر و مادر متولد شده باشند زمین به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

براساس این گزارش متقاضیان طرح‌های جامع مسکن می‌توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه خود و همچنین متقاضیان وام ودیعه مسکن مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی محمدی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    0 0
    سلام این دوسال هست من برای وام مستا جر اقدام کردم ولی هیچ کدام از بانک های شهرستان سنقر کلیایی برای اشناه خودشان میدن ولی برای ما نیست
  • مهدی مرادی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    سلام.در مورد وام ودیعه مسکن هر بانک را انتخاب می کنیم.میریم بانک میگن اعتبار نداریم.خب مشکل ما چیه توی سایت میگن وام اعلام شده باید تا دو هفته ای خودتون را معرفی بانک کنید ولی بانک ها هم به همدیگه پاس میدن وآخر هم بی نتیجه.لطفا دراین زمینه رسیدگی فرمائید.باتشکر
  • خ IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    سلام علیکم ثبت نام کردیم ولی بانک نمی دان این د یه برسی می خواهد
  • بهاره IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    ما مسکن نداریم در انباری زیرزمین زندگی میکنیم خدایی رواست مملکت ما توپ واهنگ بفرسته برای کشورهای غربی. ما شهروندان این مدلی دست وپا تو بدبختی بزنیم و این همه منابع چیزی به ما نرسه پس ما کی باید زندگی کنیم چرا کسی پاسخگو نیست همه دنبال قوی کردن خودشون وظایفشان هستن عدالت نیست
  • FR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    سامانه نهضت ملی ایران کدام است
  • FR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    سامانه نهضت ملی ایران کدام است
  • FR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    سامانه نهضت ملی ایران کدام است
  • FR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    سامانه نهضت ملی ایران کدام است
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    وام وام وام وقتی مستاجر نمی تواند ضامن پیدا کند بعضیا که میتونن ضامن بشن میان وام وخرید ی میکنن یه زمین دیگه میره می‌سازه بعد مستاجرا هروز بدبخت تر وخونه دارا خونه دار تر شما یه فکری برای ضامن بکنین مثلا وام باضمانت کارت یارانه ویا سهام عدالت بدین بعد ببینین چقد ازین بیچاره ها به را میرسن فقط میگید وام بانکی پدر مردم وبرا ضامن درمیارن من خودم بانک ملل شهر ایذه چنان بهم فشار آورد بی خیال وام شدم