۰ نفر

فوری؛ ماجرای توزیع شیر مسموم در مدارس چه بود؟

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۴
کد خبر: 820659
فوری؛ ماجرای توزیع شیر مسموم در مدارس چه بود؟

شایعه مسمومیت دانش‌آموزان به دلیل خوردن شیر در مدرارس در حالی این روزها منتشر شده که ماجرای دروغ پراکنی برای بر هم زدن امنیت روانی خانواده‌های ایرانی مسبوق به سابقه است، این در حالی است که معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که شیر رایگان توزیع شده در مدارس، کاملا سالم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نورنیوز، در حالی که چند روزی است شایعاتی مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان به دلیل خوردن شیر در مدرارس در برخی رسانه‌ها و همچنین در فضای مجازی دست به دست می‌شود، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که شیر توزیع شده در مدارس کاملا سالم و منطبق با استانداردهای وزارت بهداشت است.

علی فرهادی با تاکید براینکه در تولید و توزیع شیر مدارس، دستگاه‌های مختلفی نظارت و مشارکت دارند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی دائما تولید شیر را پایش و شرکت‌های تولید کننده را موظف به اجرای استانداردهای لازم می‌کند.

او تاکید کرد که شرکت‌های تولید کننده شیر، دارای گرید A، تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد هستند و وزارت آموزش و پرورش فقط از این شرکت‌ها شیر را خریداری می‌کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اذعان داشت: نظارت بر این کار به عنوان اقدامی تخصصی بر عهده وزارت بهداشت است که بر تمام مراحل تولید، بسته‌بندی و توزیع شیر مدارس نظارت دارد.

او در عین حال خاطر نشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که گاهی ادراک اشتباهی صورت می‌گیرد و بیماری دانش اموز به علل غیر واقعی مرتبط می شود. حتی در خانه هم ممکن است این اتفاق برای مادران رخ دهد که فرزند به دلیل دیگری مریض می‌شود و مادر علت این مریضی را اشتباه تشخیص دهد.

این شایعات در حالی مطرح می‌شود که در سال تحصیلی گذشته نیز اخباری مبنی بر مسمومیت سریالی دانش‌آموزان به ویژه در مدارس دخترانه مطرح شده بود و دامن زدن رسانه‌های معاند به این شایعات، نگرانی‌های زیادی را در میان خانواده‌ها ایجاد کرد.

بررسی‌های دقیق انجام شده در سال گذشته نیز نشان داد که موضوعی که تحت عنوان مسمومیت دانش آموزان مطرح شده بود ضمن آن که ریشه واقعی نداشت، عمدتا به اثرات روانی و برخی شیطنت‌های معمول دانش‌آموزان مرتبط می‌شد.

حال که پس از ۱۰ سال و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح اختصاص رایگان شیر به دانش‌آموزان با اختصاص بیش از ۷۲۰ میلیارد تومان بودجه در دستور کار قرار گرفته است؛ به نظر می‌رسد برخی با اهداف خاص، ضمن تلاش برای ایجاد نگرانی برای خانواده‌ها، در حال تخریب وجهه این طرح ملی هستند که می‌تواند به بهبود رشد و سلامت فرزندان ایران زمین و نسل‌های آتی بیانجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha