۰ نفر

با آنتی‌هیستامین‌های گیاهی آشنا شوید

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۳
کد خبر: 820650
با آنتی‌هیستامین‌های گیاهی آشنا شوید

آویشن، یک گیاه غنی از مواد مغذی است. سطح بالایی از ویتامین C دارد که با فلانوئید ترکیب می شود و به سمت سلول های مغز می روند. همچنین دارای مزایای ضد میکروبی می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بهداشت نیوز آنتی هیستامین دارویی است که بیشتر برای رفع حساسیت و جلوگیری از آبریزش بینی استفاده می کنیم. جالب است بدانید گیاهی وجود دارد که خاصیت دارویی “آنتی هیستامین” را دارد و می توان از آن استفاده کرد.

اگر شما ناتوانی در تحمل آنتی هیستامین، اختلال فعال سازی سلولی، یا هر اختلال التهابی دیگری را دارید، در اینجا چندین ماده آنتی هیستامینی و مکمل هایی برای افزایش ذخایر غذایی وجود دارند، که با التهاب مبارزه می کنند و به طور طبیعی سلول ها را تثبیت می کنند:

۱. بولاغ اوتی:

بولاغ اوتی، گیاهی است که طعمی تند دارد. این گیاه به عنوان یکی از گیاهان غنی از مواد مغذی در نظر گرفته می شود. یک مطالعه نشان داد که بولاغ اوتی ۶۰ % کل آنتی هیستامین هایی را که از سلول ها آزاد می شوند را آزاد می کند.

۲. جوانه نخود فرنگی:

جوانه نخود فرنگی حاوی میزان بالایی از دی آمین اکسیداز هستند (آنزیمی که هیستامین سلولی اضافی را پایین می آورد). همه خانواده باقالی ها دارای DAO می باشند، اما به طور خاص در نخود فرنگی، عدس و جوانه هایشان بیشتر است.

۳. پیاز :

پیاز بسیار مقوی و پروبیوتیکی است. پیاز برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، تثبیت سلول های مغز و حتی کاهش سطح هیستامین اضافی در پلاسمای خون، نشان داده شده است.

۴. سیر:

مانند پیاز، سیر بسیار مقوی است و غنی از آنتی اکسیدان می باشد. سیر همچنین برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.

۵. مورینگا:

مورینگا،یک “غذای فوق العاده” است که راه خود را بر روی قفسه های مواد غذایی پیدا کرده است.این ماده به قدری غنی از مواد مغذی است که از قدیم برای درمان سو تغذیه استفاده می شد.

یک مطالعه نشان داده است که مورینگا ۷۲ % از کل هیستامین های آزاد شده را مهار می کند و تقریباً به اندازه کتوتیفن موثر است.

۶. ریحان:

ریحان، بوی ظریفی دارد که نعناعی و ملایم است و شیرینی طبیعی دارد. یک آداپتوژن با ضد آنافیلاکتیک، آنتی هیستامین و خواص ثابت شده در ثبات سلولی مغز است.

۷. آویشن:

آویشن، یک گیاه غنی از مواد مغذی است. سطح بالایی از ویتامین C دارد که با فلانوئید ترکیب می شود و به سمت سلول های مغز می روند. همچنین دارای مزایای ضد میکروبی می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha