۱ نفر

پیش‌بینی مهم؛ دلار به قیمت قبلی خود برمی‌گردد؟

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 820583
پیش‌بینی مهم؛ دلار به قیمت قبلی خود برمی‌گردد؟

یک فعال اقتصادی گفت: معتقدم التهاب اخیر در بازار ارز به زودی با اقدامات لازم از سوی دولت و بانک مرکزی بر طرف خواهد شد و دلار دوباره به همان کانال تثبیت شده یکسال گذشته باز می‌گردد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، قاسم رضائیان، رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به جوسازی‌های رسانه ای در فضای مجازی در خصوص نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت دلار گفت: متاسفانه فضای مجازی این امکان را به بسیاری از افراد سودجو و دلال داده که با هر رخداد داخلی و بین المللی، خبرسازی کنند و بازار سرمایه به خصوص ارز و طلا را بر هم بزنند. بطوریکه طی روزهای گذشته پس از حمله نظامی آمریکا به یمن، دوباره موجی از اخبار کذب و نادرست در خصوص افزایش شدید قیمت ارز در آینده منتشر شد که بازار را دچار شوک کرد.

وی افزود: بسیاری از دلالان و سوداگران بازار ارز به گونه ای شرایط را برای مردم عادی توصیف کردند که این جماعت باید سرمایه خود را بلافاصله به طلا و سکه و دلار کنند تا در آینده صاحب سود سرشاری شوند. این حاشیه سازان تا جایی پیش رفتند که صحبت از رسیدن قیمت دلار به بالای ۷۰ هزار تومان هم می کردند تا بتوانند از موج روانی سوء استفاده کرده و ثبات بازار ارز را بر هم بزنند.

این فعال اقتصادی به بحث «فنر ارزی» و شایعه سازی برخی رسانه ها با استفاده از این کلید واژه اشاره کرد و گفت: فضای مجازی هیچ چارچوبی ندارد و بسیاری از سودجویان و دلالان به راحتی می توانند در کانال های تلگرامی هر شایعه ای را مطرح و به آن پر و بال دهند. بحث فنر ارزی هم جزو همین مسایل کذب و نادرستی است که توسط همین افراد ساخته و پرداخته شده و متاسفانه در برخی از رسانه ها نیز با عدم آگاهی کافی منتشر می شود.

رضائیان اظهار داشت: برخی سایت ها و کانال های تلگرامی، اقتصاد و منابع ارزی کشور را طوری برای مردم ترسیم می کنند که انگار در پایان سالجاری قرار است اتفاقات عجیب قیمتی رخ دهد. آنها هر روز به عامه مردم القا می کنند که باید سرمایه خود را به دلار و سکه و طلا تبدیل کنند و در غیر اینصورت متحمل ضرر می شوند. در حالی که قضیه کاملا بالعکس است و در واقع سرمایه گذاری مردم در بازار ارز و طلا به زیان آنها منتهی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان خاطر نشان کرد: معتقدم التهاب اخیر در بازار ارز به زودی با اقدامات لازم از سوی دولت و بانک مرکزی بر طرف خواهد شد و دلار دوباره به همان کانال تثبیت شده یکسال گذشته باز می‌گردد، چراکه درآمدها و منابع ارزی کشور امیدوارکننده و در حال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    به قیمت دلار بهقیمت قبل برنمیگردد