۰ نفر

اینترنت در پاکستان قطع شد

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۱۲
کد خبر: 820490
اینترنت در پاکستان قطع شد

با شروع تحرکات حزب مخالف دولت حاکم در پاکستان، شبکه‌های اجتماعی معروف و خدمات اینترنتی در این کشور شنبه شب با اختلال مواجه شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، همزمان با تحرکات تازه حزب مخالف دولت حاکم در پاکستان،  شبکه‌های اجتماعی و خدمات اینترنتی در این کشور شنبه شب با اختلال مواجه شدند .

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» حزب «تحریک انصاف»  که «عمران خان» نخست‌وزیر سابق محبوس عضو آن است، در آستانه انتخابات این کشور که سه هفته دیگر برگزار می‌شود، ساز و کار ضد دولتی برخط برگزار کرده است.

قطعی شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، ایکس، اینستاگرام و یوتیوب دومین مورد قطعی در ۲ هفته اخیر است.

این انتخابات قرار است در فوریه برگزار شود و تحلیلگران می‌گویند تشکیلات نظامی - سیاسی پاکستان در حال بیرون راندن عمران خان و حزب تحریک انصاف از رقابت هستند. مدیر سازمان نظارت بر امنیت سایبری و حاکمیت اینترنت در پاکستان گفت: «محدودیت در سکوهای رسانه‌های اجتماعی در سراسر پاکستان را تایید می‌کنیم.»

عمران خان و بسیاری از نامزدهای برجسته حزب تحریک انصاف از نامزدی در انتخابات منع شده‌اند. با این وجود، نظرسنجی  موسسه آمریکایی «گالوپ» که در ماه دسامبر انجام شد، تایید کرد که عمران خان محبوب‌ترین سیاستمدار این کشور است.

داده‌های گوگل نشان می‌دهد که حزب تحریک انصاف در جستجوهای برخط با 80 درصد ترافیک، از رقبا پیشی گرفته است.

عمران خان ۷۱ ساله در سال ۲۰۲۲ پس از درگیری با رهبران نظامی قدرتمند پاکستان که از او در سال ۲۰۱۸ حمایت کردند، برکنار شد. او در مخالفت، مبارزات بی‌سابقه‌ای را به راه انداخت.

عمران خان آنها را متهم کرد که از طریق یک توطئه مورد حمایت ایالات متحده، برکناری او از مقام خود را با رای عدم اعتماد طراحی کرده اند.

سرکوب حزب تحریک انصاف پس از دستگیری کوتاه عمران خان در ماه مه گذشته آغاز شد. عمران خان در حال حاضر پس از دومین بازداشت در ماه اوت در زندان به سر می‌برد.

به گفته تحلیلگران امور پاکستان، «نواز شریف» نخست وزیراسبق  نامزد مورد علاقه ارتش این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    حاکمان ومسئولین و... پاکستان باید تمامی مراکز آموزشی وهابیت رو تعطیل کنند ومجرمین رو دستگیر ویا به قتل برسانند این یک ضرورت هست برای نابودی تروریست ....‌