۰ نفر

واکنش رییس جمهور پاکستان به اتفاقات اخیر با ایران

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبر: 820135
واکنش رییس جمهور پاکستان به اتفاقات اخیر با ایران

رئیس‌جمهور پاکستان تروریسم را یک چالش مشترک خواند و گفت ایران و پاکستان ۲ کشور برادر هستند و مشکلات باید با گفت‌وگو حل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان روز پنج‌شنبه در واکنش به عملیات این کشور در منطقه‌ای مرزی در ایران اظهار کرد: ما هرگز از امنیت ملی و تمامیت ارضی‌مان دست نخواهیم کشید و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از خاک خود در پیش خواهیم گرفت.

علوی در ادامه گفت: ما از حرفه‌ای بودن نیروهای مسلح خود در هدف قرار دادن تروریست‌ها و دور نگه داشتن شهروندان ایرانی از تلفات تقدیر می‌کنیم.

ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ غیرنظامی یا نظامی ایرانی در حمله امروز(پنجشنبه) این کشور به نقطه مرزی جنوب‌شرق ایران هدف قرار نگرفتند.

ارتش پاکستان در این بیانیه آورده است که حملات در نقاط مرزی ایران ۶ پایگاه وابسته به «ارتش آزادی بخش بلوچستان» را با دقت هدف قرار داد.

رئیس‌جمهور پاکستان در ادامه گفت: تروریسم چالش مشترکی است و نیاز است اقدامات جهانی برای نابودی آن انجام شود.

او همچنین تصریح کرد: ما به حاکمیت تمامی کشورها و تمامیت ارضی آن‌ها کاملا احترام می‌گذاریم و همین را از دیگر کشورها انتظار داریم.

علوی در پایان نیز تاکید کرد: پاکستان و ایران ۲ کشور برادر هستند و مسائل باید از راه گفت‌وگو و رایزنی متقابل حل شوند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان هم در یک کنفرانس خبری گفت: «ما خواهان تداوم ارتباط با کشورهای همسایه از جمله ایران برای مقابله با تهدید تروریسم و برقراری صلح هستیم». 

«ممتاز زهرا بلوچ» تاکید کرد: «ما خواهان تشدید تنش نیستیم و امیدواریم همه این را درک کنند. کانال‌های ارتباطی میان پاکستان و ایران وجود دارد». 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha