۰ نفر

نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبر: 820115
نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد

وزیر کشور با بیان اینکه نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد، گفت: کاندیداها باید حساب مالی مشخص داشته باشند و براساس منابع مشخص حق هزینه‌کرد دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، از مشهد، احمد وحیدی در همایش نمایندگان فرمانداران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مشهد با بیان این مطلب که  ۱۱ اسفند جشن ملی است اظهارداشت: ما امانتدار مردم هستیم و باید از تصمیم انها در انتخاب هایشان به خوبی حراست کنیم.

وی با اشاره به عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی استانی عنوان کرد: جایگاه مهم امانت داری از رای ملت به شما سپرده شده است.

وحیدی با اشاره به فعالیت‌های استانداری خراسان رضوی و فرمانداری مشهد در راستای تقویت برنامه‌های انتخاباتی گفت: گسترش شعب اخذ رای در تمامی نقاط یکی از الزامات در استان‌ها  است که این مهم با برنامه ریزی مدیران استانی در خراسان رضوی محقق خواهد شد.

وزیر کشور یکی از ویژکی‌های اصلی صندوق رای را سهولت در دسترسی به آن برشمرد و افزود: در گذشته در زمینه صندوق سیار مشکلاتی وجود داشت که این موضوع امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است؛ صندوق سیار باید به گونه ای باشد که هر زمان فردی تصمیم به رای گیری گرفت بتوان رای اورا به سلامت از وی دریافت کرد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگانی به منظور بهره مندی در برگزاری انتخابات پرشور در سطح استان خراسان رضوی گفت: پای کار آوردن ظرفیت نخبگانی یکی از بهترین تصمیماتی بود که توسط مدیران استانی گرفته شده است.افرادی که از اقشار مختلف به عنوان مسئولین شعبه و عوامل اجرایی می‌شوند از معتمدین و اقشار مختلف مردم انتخاب شده اند که این موضوع به مشارکت همه جانبه در انتخابات کمک می‌کند. انتخابات با حضور این چهره های ارزشمند بسیار کار خوبی است که در شهرستان مشهد مورد توجه قرار گرفته است و بابت این موضوع تشکر می‌کنم.

وحیدی با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت در انتخابات گفت: سلامت یکی از ارکان انتخابات به شمار می رود؛ این موضوع نکته بسیار مهم و ظرفیتی بسیار قابل اتکا برای ما است.

وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمن در راستای اخلال در انتخابات و تصمیمات مردم گفت: گروه‌های تبلیغاتی دشمن سالهاست در تلاش اند تا حقیقت انتخابات در کشور برجسته و نمایان نشود.

وی عنوان کرد: در کشورما تا زمانی که آرای تمامی آحاد مردم که به صندوق‌ها انداخته شده و شمارش نشود کسی نمی‌داند که برنده انتخابات کیست؛ در مسیر این انتخابات به احزاب مختلف احترام می‌گذاریم و از حضور آنها در راستای رساندن کمک به پرشور برگزارتر شدن انتخابات استقبال می‌کنیم.

وحیدی با بیان اینکه با رعایت ضوابط و امانتداری باید در انتخابات پیش رفت گفت: تمامی دست اندرکاران حوزه انتخابات در سراسر کشور موظفند براساس آیین نامه‌های ابلاغی و دستورالعمل‌های اجرایی زمینه را برای سهولت در اخذ رای و حفاظت از رای مردم ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت انتخابات ما از نگاه ناظران داخلی و خارجی معطوف به نوع عملکرد ستاد اجرایی و صندوق های اخذ رای است گفت: ما باید بدانیم که انتخابات یک رزمایش سیاسی است و بسیاری در خارج و داخل به آن چشم دوخته اند.

وحیدی در همایش انتخاباتی خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات در ایران کاملا آزاد است، اظهار داشت: در این دوره از انتخابات دو اتفاق جدید می افتد؛ در مرحله نخست تبلیغات است.

وی با بیان اینکه عده‌ای که تمکن مالی داشتند و نهایت تبلیغات را انجام می‌دادند، اما عده‌ای از این تبلیغات بی‌بهره بودند و به علت عدم تمکن مالی امکان تبلیغات را نداشتند، گفت: یکی از کارهایی که صورت گرفت امکانات دولتی را برای تبلیغات در اختیار کاندیداها قرار دادیم و نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد.

وحیدی شفافیت مالی را یکی دیگر از اقدامات دانست و گفت: کاندیداها باید حساب مالی مشخص داشته باشند و براساس منابع مشخص حق هزینه‌کرد دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha