۰ نفر

چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 819762
چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است

چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است  ؟ قیمت نبشی به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی برای بسیاری از خریداران و افراد فعال در این حوزه اهمیت دارد.

خرید نبشی باکیفیت بالا و هزینه کم باعث کاهش هزینه‌های زیاد در پروژه‌های ساختمانی خواهد شد. نبشی‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام باتوجه‌ به ویژگی و جنس برای کاربردهای متعدی قابل‌ استفاده هستند. در زمان خرید نبشی باید فاکتورهای مؤثر بر قیمت نبشی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل خرید و محصول موردنظر را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی اینکه چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است  میپردازیم . دقت کنید که بدون درنظرگرفتن این فاکتورها، قطعاً خرید خوبی نخواهید داشت!

فاکتورهای مؤثر بر تعیین قیمت نبشی

همان‌طور که می‌دانید نبشی به‌عنوان یکی از مقاطع فولادی مهم از دو ضلع عمود بر هم ساخته شده که جایگاه ویژه‌ای در ساختمان‌سازی و بسیاری از صنایع دارد. به دلیل کاربردهای بی‌شمار این محصول, بسیاری از سازندگان یا حتی صنعت‌کاران به حجم زیادی از نبشی در سال نیاز دارند تا بتوانند پروژه‌های خود را تکمیل کنند. 

استفاده از نبشی‌ ها باعث ثبات و پایداری یک سازه خواهد شد و باتوجه‌به کاربری و مکان استفاده در انواع مختلفی تولید می‌شود. مهم‌ ترین ویژگی نبشی‌ها ضخامت و اندازه بال‌های این محصول است. حتماً قبل از خرید باید انواع نبشی را بشناسید تا بتوانید باتوجه‌ به کاربردی که مدنظر دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید. قیمت نبشی امروز باتوجه‌ به نوع, وزن یا حتی بسیاری از فاکتورها تعیین می‌شود که هرکدام می‌توانند به‌صورت مستقیم یا حتی غیرمستقیم در روند قیمت‌گذاری این محصول تأثیر داشته باشند. 

کیفیت مواد اولیه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند در قیمت نهایی این محصول تأثیر داشته باشد, جنس مواد اولیه برای تولید نبشی است. از نظر روش تولید, نبشی‌ها به دودسته فابریک و پرسی تقسیم می‌شوند. جنس مواد اولیه برای تولید هرکدام از این نبشی‌ها متفاوت است. نبشی پرسی را به کمک ورق‌های فولادی می‌سازند؛ درحالی‌که نبشی فابریک از شمش فولادی تهیه می‌شود. اگر نبشی از شمش‌های درجه یک و باکیفیت تهیه شده باشد، قطعاً محصول, قیمت بالاتری خواهد داشت. برای نوع پرسی هم به این دلیل که شما در بازار فولاد انواع مختلفی از ورق فولادی را می‌بینید، انتخاب بهترین نوع ورق برای تولید این محصول, در قیمت نبشی دخیل است.

سایز نبشی

بدون شک نبشی با سایزهای مختلفی در بازار فولاد می‌بینید که هر کدام برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند. برخی از سایزها کوچک‌تر هستند و برای کاربردهایی که نیاز چندانی به استحکام و دوام نداشته باشند، استفاده می‌شوند. درحالی‌که برخی از نبشی‌ها سایز بزرگ‌تری دارند و برای ساختمان‌های بزرگ یا چندطبقه بیشترین کارائی را خواهند داشت. در نظر داشته باشید که هرچقدر که نبشی سایز بیشتری داشته باشد، بدون شک قیمت بالاتری هم خواهد داشت؛ پس باتوجه‌به کاربرد موردنظر باید یک نبشی با ابعاد و سایز متناسب با پروژه خود انتخاب کنید که مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف نباشید. 

ضخامت نبشی

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر بر قیمت نبشی, ضخامت این محصول است. شما نبشی‌های مختلفی با ضخامت‌های متفاوت در بازار فولاد می‌بینید که هرکدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند. هرچقدر که نبشی ضخیم‌ تر باشد، قدرت و مقاومت بالاتری در مقابل بارهای وارد شده بر سازه دارد, بنابراین این موضوع می‌تواند بر قیمت نبشی تأثیر مستقیم داشته باشد.

کشور تولیدکننده نبشی

چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است

اگر در حوزه فولاد فعالیت داشته باشید, بدون شک این را می‌دانید که نبشی در ایران در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در بسیاری از موارد، برخی از معماران ممکن است بنا به دلائلی از نبشی‌ های وارداتی استفاده کنند. این نبشی‌ های وارداتی از کشورهایی مانند: روسیه، چین و اوکراین وارد کشور ما می‌شوند و هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

نوع پرسی یا فابریکی نبشی

در بالا هم اشاره کردیم که نبشی‌ها یا پرسی هستند یا فابریک و بر اساس روش تولید به این دودسته تقسیم می‌شوند. شما باتوجه‌به نوع سازه یا حتی پروژه صنعتی می‌توانید یکی از این دو نبشی را انتخاب کنید. نبشی‌ های پرسی در اصل ورق‌های فولادی هستند که به‌صورت مسطح و صاف در ابعاد و اندازه‌های دلخواه تولید و بعد توسط دستگاه‌های خم‌کاری، پرس و خم می‌شوند تا در نهایت به شکل نبشی دو ضلع عمود بر هم ساخته شد. 

جنس نبشی

یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت نبشی, جنس این محصول است. شما در بازار انواع نبشی پلاستیکی، استنلس‌استیل، آلومینیوم، فولاد و حتی پی‌وی‌سی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از این‌ها برای کاربردهای خاصی است. به‌عنوان‌مثال: شما اگر یک پروژه فولادی در دست دارید، باید بهترین نوع نبشی فولادی را خریداری کنید که دوام و استحکام بالایی به سازه شما بدهد و از این بابت نگرانی نداشته باشید.

نوسانات ارزی نبشی

یکی از فاکتورهای مؤثر بر قیمت نبشی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، نوسانات ارزی است. در نظر داشته باشید که این نوسانات نه‌تنها روی قیمت نبشی, بلکه در قیمت نهایی سایر مقاطع فولادی تأثیرگذار است. حتی اگر نبشی خریداری شده از کارخانه داخلی باشد، بازهم نوسانات ارزی در قیمت نهایی این محصول تأثیرگذاری زیادی دارد. اگر در برخی از موارد، نرخ ارز در رده‌بالا باشد، شما هم باید محصولات فولادی و نبشی را با قیمت بسیار بالایی خریداری کنید. 

عوامل مؤثر بر قیمت آهن و فولاد و سایر فلزات

قیمت یکی از مهم‌ترین پارامترها برای خریداران و افرادی است که در بازار مقاطع فولادی فعالیت دارند. قیمت مقاطع فولادی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها همان‌طور که گفته شد، نرخ ارز است. به‌غیراز این، میزان عرضه و تقاضا، صادرات و واردات فولاد، قیمت مواد اولیه، شرایط بازار جهانی، قیمت نفت و سیاست‌های دولتی و حتی بسیاری از پارامترهای دیگر مهم و تأثیرگذار هستند. 

برخی از این فاکتورها غیرقابل‌ پیش‌بینی هستند و نمی‌توان به‌صورت دقیق برآورد کرد که قیمت مقاطع فولادی در آینده به چه صورت پیش می‌رود. این در حالی است که شما می‌توانید برخی از این فاکتورها را به‌صورت روزانه بررسی کنید تا بهترین خرید را داشته باشید. به‌طورکلی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت آهن و فولاد می‌توان به موارد زیر باید اشاره داشت:

  • نرخ ارز و دلار
  • مسائل سیاسی و اقتصادی کشور
  • شرایط بازار جهانی
  • کارخانه تولیدکننده محصولات فولادی
  •  میزان عرضه و تقاضا
  • قیمت‌های جهانی
  • هزینه‌های حمل‌ونقل
  • بورس کالا
  •  نیاز صنایع وابسته
  • و...

همان‌طور که گفتیم "قیمت نبشی امروز هم مانند سایر مقاطع فولادی تحت‌ تأثیر عوامل مختلفی مثل میزان عرضه و تقاضا,نرخ دلار و ارز, قیمت مواد اولیه و سیاست‌های دولت در بازار فلزات تغییر می‌کند. باتوجه‌به این موضوع, قیمت این مقطع فلزی را باید به‌صورت روزانه استعلام گرفت."

قیمت نبشی در آهن آپ

چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است

در این مقاله در مورد اینکه چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است پرداختیم همان‌طور که گفتیم قیمت نبشی به‌صورت روزانه در نوسان است و نمی‌توان قیمت دقیق و ثابتی برای این محصول در نظر گرفت. فاکتورهای مختلفی مانند: جنس, کارخانه تولیدکننده, کشور تولیدکننده, سایز, ضخامت و... از مهم‌ترین مواردی هستند که باید حتماً در زمان خرید نبشی بررسی شوند. بدون درنظرگرفتن این عوامل شما نمی‌توانید خرید مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه‌ای داشته باشید. 

اگر قصد خرید نبشی در اصفهان یا حتی سایر شهرها را دارید، برای استعلام قیمت نبشی و ثبت سفارش این محصول، می‌توانید به سایت آهن آپ مراجعه کنید. آهن آپ با سال‌ها تجربه و تخصص در حوزه فروش مقاطع فولادی می‌تواند این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۳۱۳۸۰۳۰۰۰۰ می‌توانید با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید. 

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha