۱ نفر

وساپا و انتظار نوسانات مثبت

۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 819591
وساپا و انتظار نوسانات مثبت

قیمت سهم ۵۲۴ تومان بوده و ارزش بازار ۱۰.۳ میلیارد تومان را دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عمده فعالیت وساپا در صنعت خودرو و ساخت قطعات می‌باشد. شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا سال ۱۳۸۳ در بورس اوراق بهادار تهران در گروه واسطه‌گری‌های مالی با نماد «وساپا» درج شده است. سهام این شرکت برای اولین بار در تاریخ ۱۳۸۴٫۰۶٫۱۵ مورد معامله قرار گرفت.

موضوع فعالیت شرکت

سرمایه‌گذاری‌های شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا در صنعت خودرو، صنایع نفت، گاز و انرژی، صنعت کانی‌های فلزی و غیرفلزی، صنعت انبوه‌سازی و بهره‌برداری از املاک و مستغلات و صنایع واسطه‌گری و تامین مالی است. در ادامه نمودار درصد فعالیت این شرکت در هر یک از صنایع نشان داده شده است. طبق این نمودار عمده فعالیت شرکت (۷۹ درصد) در صنعت خودرو و ساخت قطعات است.

سهامداران

سایپا با ۶۴.۵ درصد سهامدار عمده شرکت است.

وساپا و انتظار نوسانات مثبت

ارزندگی وساپا

وساپا با ارزش براوردی پرتفوی غیر بورسی  حوالی ۵۴۰۰ میلیارد تومان و ارزش پرتفوی بورسی ۹۷۰۰ میلیارد تومان  p/nav روز ۶۸ درصد را دارد. مهم ترین پرتفوی بورسی شرکت سایپا ورنا لوتوس و لوتوس ح می باشد. بیشترین سهم ارزش پرتفوی بورسی شرکت مربوط به سایپا با ۴۴۸۰ میلیارد تومان است.

ارزندگی  دارایی های ملک های پلاسکوکار ، ایردشهر مازندران و احمد اباد مستوفی و سپهر باستان و رویال صدف کیش و انرژی گستر ساینا و..در کنار خبرها و شنیده های تجدید ارزیابی می تواند محرک سهم باشد.

قیمت سهم نیز در محدوده کم ریسک قراردارد که به بررسی نموداری سهم نیز پرداخته خواهد شد:

 تحلیل تکنیکال و سناریوی پیش رو

وساپا و انتظار نوسانات مثبت

 در حال تکمیل یک دیامتریک الماسی صعودی است که در این سناریوی محتمل لگ D رو به پایان است و انتظار شروع لگ صعودی E میرود.

لذا با رعایت حد حمایت ۴۷۰ تومان می توان انتظار داشت که الگوی صعودی لگ E شروع شود. هدف ها ی سهم می تواند محدوده های مقاومتی ۶۰۰ و ۷۸۰-۸۰۰  و نهایتا میان مدت پیک ۱۰۰۰-۱۲۰۰ فعلا رصد گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha