۰ نفر

افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت گوشت در این استان!

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰
کد خبر: 819508
افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت گوشت در این استان!

قصابی‌های کهگیلویه و بویراحمد با وجود تعیین و ابلاغ قیمت توسط توسط کارگروه اقدام مشترک اما گوشت را ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر در بازار عرضه می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قصابی‌های کهگیلویه و بویراحمد با وجود تعیین و ابلاغ قیمت توسط  توسط کارگروه اقدام مشترک در اواخر آبان ماه امسال، اما گوشت را ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر در بازار عرضه می‌کنند در حالی سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی همچنان در خواب زمستانی فرو رفته است.

قیمت گوشت با ابلاغ کارگروه اقدام مشترک شامل گوسفند(میش) هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار تومان، بزغاله ۴۱۰ هزار تومان، بره و گوساله ۴۳۵ هزار تومان ، بز ۳۴۰ هزارتومان و قیمت کله پاچه پاک شده آماده طبخ نیز ۳۳۰ هزار تومان بود، اما بررسی‌های تسنیم نشان از گران فروشی هر کیلوگرم بیش از ۱۰۰ هزار تومان است.

هم اکنون در بازار یاسوج گوشت بره و بزغاله بیش از ۵۲۰ هزار تومان و میش و بز بیش از ۴۵۰ هزار تومان فروش می‌شود که با این شرایط باید گفت گوشت قرمز با سفره قشر کم برخوردار خداحافظی کرده است و با این شرایط افزایش افراد دچار به سوء تغذیه افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ گفت: قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت متعادلی است، اما در قیمت مرغ جزو استان های با قیمت بالا بودیم، الان قیمت پایین تر آمده و تا ۹۱ هزار تومان نیز کاهش یافته است.

سید علی معتمدی اظهار داشت: متوسط قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد ۴۶۵ هزار تومان است، در راستای وظایف محوله جهاد کشاورزی، نظارت بر قیمت‌ها انجام می‌گیرد، بر اساس شاخص‌های موجود اگر کمبودی مشاهده شود، تأمین می‌کنیم و بر اساس عرضه و تقاضا و هزینه‌های تولید قیمتی که کارگروه اقتصادی مشخص می‌کند را تعدیل می‌کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: گران شدن گوشت قرمز و سفید مبحث مهمی است ولی اینکه در سطح کشور قیمت‌ها به چه صورتی گران می‌شود، در جایگاهی نیستیم که اظهارنظر کنیم.

معتمدی ادامه داد: قیمت گوشت قرمز استان نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت متعادلی است، ولی قیمت مرغ بالا بود، به همین دلیل نیز در روزهای اخیر ۱۴۰ تن مرغ توزیع کردیم و مرغ در مرغداری‌ها به اندازه کافی تولید شده است، جزو چند استان سبز کشور از نظر جوجه ریزی هستیم و پیش بینی می‌شود که در روزهای آینده مازاد تولید در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از گوشت مورد نیاز مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بصورت منجمد و با قیمت پایین تر از قیمت مصوب در حال فروش بوده که از مرکز تأمین شده است، یادآور شد: از حیث تامین نقدینگی برای پرورش مرغ داریم تلاش‌هایی می‌کنیم که برای ایام عید قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام محمدی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    با سلام،من اهل شهرستان ممسنی از استان فارس هستم گوشت کهره و بره یه هفته قبل گرفتم۵۳۰ کجاست تعزیرات فقط اسمشون هست.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    زنده باد غزه یمن سوریه و لبنان مردم گوشت میخوان چکار؟!