۲ نفر

کامرون: می‌توانیم بار دیگر به یمن حمله کنیم!

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۴
کد خبر: 819494
کامرون: می‌توانیم بار دیگر به یمن حمله کنیم!

وزیر خارجه انگلیس یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که انگلیس می‌تواند بار دیگر به اهداف یمن حمله کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه انگلیس بعد از ظهر یکشنبه با دفاع از حمله به اهدافی در یمن گفت که ادامه حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ منجر به افزایش قیمت‌ها در انگلیس می‌شود.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس هشدار داد در صورت ادامه مسدود شدن مسیر کشتی‌های باربری، قیمت‌ها در انگلیس افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، بامداد جمعه گذشته آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند.

در پی این حمله، گروه‌های فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ ضمن حمایت از مردم یمن، حمله موشکی را محکوم کردند.

کامرون گفت که حملات اخیر به اهداف یمنی‌ها تا حدی به کاهش توانایی آن‌ها کمک خواهد کرد.

بنابر تحلیل نشریه انگلیسی «اکونومیست» حمله نظامی اخیر آمریکا و انگلیس به یمن، بر وزنه قدرت و محبوبیت صنعاء به عنوان یک قدرت منطقه ای افزود و در عین حال نتوانست حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی را متوقف کند.

وزیر خارجه انگلیس گفت:«اگر یمنی‌ها مسیر عبور را برای کشتی‌ها مسدود کنند، زنجیره‌های تامین حیاتی تهدید می‌شود و قیمت‌ها در انگلیس و سراسر جهان افزایش خواهد یافت.»

کامرون گفت:«این حملات هوایی پیامی را نبه یمنی‌ها ارسال کرد که ما مصمم هستیم حملات آنها را در دریای سرخ متوقف کنیم.»

او گفت:«ما با متحدان کار خواهیم کرد و همیشه از آزادی دریانوردی دفاع خواهیم کرد.»

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس نیز به نشریه  به «میل آن ساندی» گفت که حملات یمنی‌ها در دریای سرخ نشان می‌دهد که جهان در حال «چالش‌برانگیزتر شدن» است و احتمالا بی‌ثبات‌ترین حملات در دهه‌های اخیر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    همون یکبار که زاییدی بذار بزرگ بشه.اقای کامرون زمان بزن و دررو گذشت.مواظب باشید هیزم تو خونه هاتون داشته باشید.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    حمله به خاک فرانسه حق مسلم گروه های مقاومت وشورای مقاومت تایید شد. آتش به اختیار .زمان در دستان مقاومت واجازه حمله داد . موفق باشید.