۲ نفر

هشدار به این استان؛ کولاک برف در راه است

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبر: 818821
هشدار به این استان؛ کولاک برف در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان از آب‌گرفتگی معابر، کولاک برف در جاده‌ها و… در قالب ورود سامانه بارشی جدید به آسمان این استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بهروز مرادپور با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی برای آسمان لرستان، اظهار داشت: فعالیت این سامانه بارشی از اوایل ظهر پنج‌شنبه خواهد بود.

وی گفت: بارش باران، رعدوبرق، رگبار برف در شهرهای سردسیر، بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در قالب این سامانه بارشی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه منطقه اثر این سامانه بارشی به طور عمده نیمه شرقی استان است، افزود: زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی نیز صبح جمعه است.

مرادپور، لغزندگی سطح جاده‌ها، جاری‌شدن رواناب و آب‌گرفتگی معابر عمومی، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغو فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و … در استان خبر داد و بر لزوم پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادری IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    مازوت سرب از ایجاد ابرهای بارانی جلوگیری میکند