۰ نفر

به بهانه مصوبه فروش خودرو؛

تحلیلی بر قطعه سازان؛ این قسمت «خوساز»

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 818648
تحلیلی بر قطعه سازان؛ این قسمت «خوساز»

خوساز با ارزش بازار ۴۴۶۰۰ میلیارد ریال و قیمت روز ۳۹۸۱۰ ریال در بازار اول بورس داد و ستد میشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  شرکت دارایی ثابت باارزشی دارد.  برای مثال در محل اتوبان لشکری زمینی به متراژ ۸۰۰۰۰ دارد که ارزش حدودی منطقه را  اگر متری  ۴۵۰-۴۰۰ میلیون ریال بگیریم  فقط این دارایی شرکت حداقل حدود ۳۲۰۰۰ میلیارد ریال خواهد بود. لذا شایعاتی مبنی بر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی نیز دارد. بر آن شدیم که مروری روی سهم داشته باشیم و نمودار سهم را بررسی کنیم.

معرفی شرکت

شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو در سال ۱۳۴۳ در اداره ثبت شرکت­ها و مالکیت صنعتی در تهران تاسیس و در سال ۱۳۴۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

از آن­جا که اساسنامه اولیه شرکت فعالیت اصلی آن­ را تولید و مونتاژ اتوبوس و مینی­‌بوس تعریف کرده بود، شرکت در ابتـدا با عنوان “شرکت سهامی کنسرسیوم کارخانجات اتوبوس­‌سازان ایران” به ثبت رسیـد به تولید اتوبـوس و مینی­‌بـوس پرداخت و در بعد از انقلاب به شرکت “خـودروسـازان” تغییر نـام داد و در سال ۱۳۷۹ با توجه به خرید عمده سهـام این شرکت توسط شرکت گستـرش سرمایه­‌گذاری ایران خـودرو به “شرکت صنعتی محورسازان ایـران خـودرو” تغییر نام داد و یکی از شرکت­های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو شد.

شرکت صنعتـی محورسازان ایـران خـودرو در سال ۱۳۷۳ تغییر ماموریت داد و با انتقال خطوط تولید مینی­‌بـوس به شرکت زامیـاد به تولید محور پیکـان روی آورد و در ادامه در سال­هـای آتـی تولید انواع محور (اکسـل) خودروهـای سبک و چرخ­‌دنده­‌هـا در دستور کار آن قـرار گرفت که شرح آن در ادامه آمده است.فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه اولیه آن تولید و مونتاژ اتوبوس و مینی بوس است و با تغییر اساسنامه در سال ۱۳۷۴ تولید اکسل و گیربکس انواع خودروی سواری به فعالیت های اصلی شرکت اضافه شد.

خرید و فروش و تولید انواع اکسل خودرو

سرمایه گذاری در کلیه سهام و اوراق بهادار

رقبای اصلی شرکت عبارت اند از: فولاد ذوب آمل (فذا) و مجموعه سازی طوس

مشتریان شرکت محورسازان‌ ایران‌ خودرو

مشتریان شرکت عبارت اند از: شرکت ساپکو، ایساکو و زامیاد

سهامداران شرکت

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سرمایه گذاری سمند مالکان اصلی خوساز با ۳۶ و ۱۹ درصد شرکت هستند.

تحلیلی بر قطعه سازان؛ این قسمت «خوساز»

عملکرد ۹ ماهه و آذرماه شرکت خوساز

شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو در عملکرد ۹ ماهه منتهی به اذر ۱۴۰۲، از فروش محصولات و خدمات خود ۳۳۹۴ میلیارد تومان  درآمد کسب نموده است.

به عبارتی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد درآمد داشته است. در آذر ماه با ۲۳ درصد افزایش به ۴۸۸ میلیارد تومان رسیده است.

وضعیت نموداری و تکنیکال خوساز

تحلیلی بر قطعه سازان؛ این قسمت «خوساز»

خوساز پس از تکمیل یک دیامتریک از ۹۹ تا اواسط سال پیشین،  شروع روند صعودی را داشته که با نوسانات زمانبر ولی اصلاح های نه چندان عمیق همراه بوده است. الگوی صعودی می تواند ترکیبی نیز باشد که در بخش Y هستیم. یا دیامتریکی باشد که در G  از آن به عنوان اخرین لگ باشیم. ولی قطعیت آن مشخص نیست لذا لیبل گذاری نشده است.اما حمایت قوی سهم در محدوده ۳۰۰۰ تومان بوده و سهم کف های بالاتر شکل داده و تمایلی به اصلاح نشان نمیدهد.

 شکست ۳۹۰۰ و تثبیت بالای آن مهم است / هدف بعدی سهم  محدوده ۵۴۰۰-۵۶۰۰ تومان می باشد و انتظار داریم از این محدوده سهم برگشت قیمت را تجربه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha