۰ نفر

خبر خوش وزیر برای زنجانی‌ها

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 818607
خبر خوش وزیر برای زنجانی‌ها

وزیر راه و شهرسازی از تامین یک‌ قطعه زمین هزار هکتاری در غرب زنجان خبر داد که در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار دارد و با اضافه شدن آن به نهضت ملی مسکن، نیاز استان در حوزه زمین شهری برطرف خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن در استان زنجان، به بیان جزئیات این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران پرداخت و گفت: در راستای سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان امروز ۷ هزار و ۱۸۳ واحد از پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد آغاز شده و امروز ۷ هزار و ۱۸۳ واحد اعم از شهری، روستایی و بافت فرسوده تحویل مردم شد.

پیشرفت ۶۰ درصدی ۱۵ هزار واحد مسکونی شهری در استان زنجان

بذرپاش با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد شهری نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه است، گفت: تعداد دیگری از واحدها در دهه فجر و تاپایان سال تحویل داده خواهد شد و در سال ۱۴۰۳ نیز هر دو ماه یک بار برنامه تحویل واحدها به مردم اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان را مطلوب دانست و افزود: اولویت ما اتمام پروژه‌هاست و به محض تکمیل واحدها، تحویل مردم می‌شود.

تامین ۱۰۰۰ هکتار زمین شهری در استان زنجان

وی در خصوص تامین زمین استان زنجان در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: یک‌ قطعه زمین هزار هکتاری در غرب زنجان تامین شده که در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار دارد و با اضافه شدن آن اراضی به نهضت ملی مسکن، نیاز استان در حوزه زمین شهری برطرف خواهد شد.

بذرپاش یادآور شد: در دو شهر استان نیز مغایرت‌های قانونی و کاربری‌های کشاورزی درجه ۱ و ۲ اراضی وجود دارد که تلاش می‌کنیم از طریق شهرک‌های منفصل یا از طریق زمین‌های روستایی، زمین مورد نیاز متقاضیان شهرهای استان زنجان را تامین کنیم.

تحویل زمین در طرح جوانی جمعیت استان زنجان به ۷۰۰ قطعه رسید

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در کنار تحویل واحدهای مسکونی، هفتصدمین قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت تقدیم خواهد شد، به عبارت دیگر در استان زنجان ۷۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تقویم مردم استان شده و تحویل اراضی با همین سرعت در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه زمین‌های روستایی نیز ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در دستور کار برای آماده سازی و تحویل قرار دارد که در این سفر عملیات آماده سازی ۱۰ هزار قطعه از این اراضی آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha