۰ نفر

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس؛

به جای زوج و فرد کردن در روزهای آلوده خودروهای پاک‌تر اجازه تردد داشته باشند

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 818457
به جای زوج و فرد کردن در روزهای آلوده خودروهای پاک‌تر اجازه تردد داشته باشند

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده هیچ توجیه محیط زیستی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سمیه رفیعی با اشاره به این که یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی کاهش تردد خودروهاست گفت: در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت‌ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود.
وی با اشاره به این که راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به روز شود گفت: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا از طریق مکانیزه کنترل می‌شود و بانک اطلاعات خودروها و میزان آلایندگی آنها موجود است باید راهکار جایگزین زوج و فرد که توجیه محیط زیستی هم داشته باشد جایگزین شود.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: به عنوان مثال می‌توان تردد خودروهایی هیبریدی یا خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند در روزهای آلوده مجاز باشد که بدین ترتیب هم انگیزه خرید خودروهای پاکتر و کم مصرف تر بیشتر می‌شود و هم هدف قانونگذار برای کاهش بار آلایندگی و تردد خودروهای پاکتر محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: در عین حال انتظار داریم خودروسازان هم به سمت تولید خودروهای پاکتر و کم آلاینده‌تر پیش روند و هم اولویت واردات خودرو چه خودروهای نو و چه دست دوم با خودروهای هیبریدی و برقی و دارای استاندارد بالاتر آلایندگی باشد.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: دولت و وزارت صمت نیز باید با کاهش و صفر کردن تعرفه واردات قطعات مصرفی خودروهای برقی و هیبریدی نظیر باتری و تعرفه برق تحویلی، انگیزه متقاضیان را افزایش دهد.
وی خاطرنشان کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس نیز آمادگی دارد در این حوزه ضمن حمایت از دولت در صورت لزوم نسبت به اصلاح قوانین اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    بهترین راهکار تفکیک رانندگان بومی با مهاجران 50 سال اخیر است که اغلب بدون هدف در شهر به گشت و گذار ویا مسافر کشی مشغولند.
  • حسن IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    0 0
    خدا به داد برسه یعنی مسافر کش های اسنپ وتاکسی نیان تو خیابون ماشین نمایندگان مجلس وکسانی که پول دار ترن ومی تون ماشین برقی بخرن بیان تو خیابون وبه مردم پز بدن