۵ نفر

دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه: خانواده ایرانی به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۳۹
کد خبر: 818365
دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه: خانواده ایرانی به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌

دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه کشور گفت: خانواده‌های ایرانی به دلیل سیاست جمعیتی که در سال‌های گذشته اعمال شد، اکنون به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌ است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه کشور گفت: خانواده‌های ایرانی به دلیل سیاست جمعیتی که در سال‌های گذشته اعمال شد، اکنون به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌ است.
 
«رسول ساکی» در گردهمایی فعالان جبهه مردمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اراک، افزود: مادامی که خانواده دارای یک فرزند است، آموزش کمتر و اثرگذاری تعالیم در سطح پایینی قرار دارد.
 
وی بیان کرد: مقوله جمعیت، موضوعی حیاتی است و کشور در آینده با بحران جمعیت مواجه می‌شود اما باید تدابیر لازم برای گذر از این شرایط اتخاذ شود.
 
دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه گفت: جای تأسف است که با پدیده سالمند رها شده در کشور مواجه هستیم این پدیده، نتیجه تک فرزندی و کاهش تعهد به نگهداری والدین است.
 
سالکی افزود: نباید مسله جمعیت را حاکمیتی کرد بلکه برای افزایش جمعیت، باید خانواده به این مهم دست پیدا کند که زیاد شدن تعداد اعضای خانواده، برای رفاه حال خود خانواده است.
 
دبیر ستاد راهبری جمعیت حوزه‌های علمیه گفت: خانواده در بعد جمعیتی در خطر است، گرچه دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند در ابعاد مختلف خانواده را مورد حمایت قرار دهند.
 
سالکی افزود: بهترین گزینه در افزایش رغبت برای جوانی جمعیت، بیان و صحبت با خود مردم است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: فرزندآوری در ابتدا برای خود خانواده نقش مثبتی دارد. جمعیت از کانون خانواده آغاز می‌شود اما دامنه آن از مرزها عبور می‌کند.
 
«بهنام نظری» افزود: مولفه اقتدار هر کشوری جمعیت است و اکنون که کشور در چاله جمعی قرار گرفته است با جبهه فرهنگی تلاش شود از کهنسالی عبور کنیم.
 
وی بیان کرد: در صورتی که برای بحران جمعیتی اقدام عاجل صورت نگیرد باید به جای ساخت مدرسه و دانشگاه، خانه سالمندان را توسعه داد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خانواده باید به تاثیر فرزندآوری توجه داشته باشد اگر این مهم نهادینه نشود، نشست و همایش و سخنرانی‌ها تاثیرگذار نیست.
 
نظری افزود: البته اشکالاتی در تامین مایحتاج فرزندآوری وجود دارد اما باید این موانع با برنامه‌ریزی و قوانین رفع شود.
 
مدیرکل دفتر بانوان استانداری مرکزی نیز گفت: جبهه ما، جبهه جمعیت است و از ۳۰ هیات اندیشه ورزی که در استان شکل گرفته است سه موضوع اولویت دارد که شامل جمعیت، انرژی و کشاورزی است اما در بین این سه اولویت، جمعیت در راس قراردارد.
 
«پروین مفتح‌زاده» افزود: امید است الگوی جمعیتی اراک برای تک تک شهرستانهای استان شناخته شود.
 
وی به مردمی شدن امور و استفاده از ظرفیت مردم اشاره کرد و ادامه داد: با وفاق ایجاد شده، ۲ تشکل ذیل ستاد جوانی جمعیت در استان شکل گرفته است که بیت الزهرا برای این مهم همکاری دارد.
 
مدیرکل دفتر بانوان استانداری مرکزی گفت: بوم، جمعیتی استان شکل گرفته و سال آینده همه ستادها، فعال و خط مقدم ستاد جوانی جمعیت قرار دارند.
 
فرماندار اراک در این گردهمایی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و توسعه بهداشت و درمان امید به زندگی افزایش یافته است.
« امیر هادی» افزود: سیاست نادرست کنترل جمعیت کشور، در سال‌های گذشته موجب شد اکنون کشور دچار چالش شود.
 
وی بیان کرد: اگر امروز در حوزه جمعیت رفتار اصلاح نشود جوانان کشور به مصرف کننده تبدیل می‌شوند.
 
فرماندار اراک گفت: قدرت سیاسی، امنیتی، سلامت و شادابی کشور مرتبط با جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
    0 0
    شما بودید می گفتید فرزند کمتر زندگی بهتر ،یادم رفته فراموش.خونه‌،تحصیل‌،رفاه،بدین بچه از ما