۰ نفر

راهیابی اثر فیلم‌ساز بختیاری به جشنواره بین‌المللی بوداپست

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 818289
راهیابی اثر فیلم‌ساز بختیاری به جشنواره بین‌المللی بوداپست

مستند سینمایی «تنها» به کارگردانی جعفر نجفی از فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری با راه‌یابی به دهمین جشنواره فیلم مستند «بوداپست» در این رویداد بین‌المللی به روی پرده می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، استان چهارمحال وبختیاری، پیام احمدی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: مستند ۶۱ دقیقه‌ای تنها، ساخته جعفر نجفی چهره موفق فیلم‌سازی این استان پس از کسب جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی مستند سیبریاداک روسیه و در ادامه پخش جهانی خود، این بار در کشور مجارستان و در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند بوداپست به نمایش در می‌آید.

احمدی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم مستند بوداپست بر مستندهای خلاق بدون هیچ محدودیت موضوعی تمرکز دارد که دهمین دوره آن از هفتم تا پانزدهم بهمن امسال در سه بخش رقابتی مستندهای کوتاه، نیمه بلند و سینمایی برگزار خواهد شد تا مستند تنها ساخته نجفی تجربه دیگری از حضور جهانی خود را در این جشنواره تجربه کند.

به گفته وی: مستند سینمایی تنها که سومین اثر نجفی در حوزه فیلم‌سازی است، چالش‌های زندگی نوجوانی ۱۴ ساله به نام امیرمحمد را روایت می‌کند که در تقابل مدرنیزه و سنت حاکم بر جغرافیای زادگاهش سردرگم است.

گفتنی است، نجفی موضوع مستند تنها را همچون ۲ اثر دیگرش به نام‌های «آشو» و «چهره‌پرداز» از میان زندگی مردم در طبیعت بکر زاگرس مرکزی انتخاب کرده است تا گوشه‌ای از فرهنگ و هویت سرزمین مادری‌اش را در آثار سینمایی‌اش به جهان معرفی کند.

این فیلم‌ساز جوان چهارمحال و بختیاری در ساخت مستند سینمایی تنها علاوه بر کارگردانی، در مقام تهیه‌کننده و فیلم‌بردار اثر نیز حاضر شده و از مشاوره فریدون نجفی برادر فیلم‌سازش نیز بهره برده است.
سجاد ایمانی نیز به عنوان تدوینگر، محمدحسین ابراهیمی به عنوان طراح و ترکیب‌کننده صدا، روح‌الله یوسفی به عنوان صدابردار و مدیر تولید، محسن نجفی مهری به عنوان اصلاح رنگ و نور، آساره هداوند به عنوان مجری طرح و دستیار یک و برنامه‌ریز و جواد یوسفی به عنوان مشاور، نجفی را در ساخت مستند تنها همراهی کرده‌اند.

همچنین از دیگر عوامل سازنده مستند تنها می‌توان به عباس نجفی به عنوان دستیار تهیه و عکاس، شهلا خدادادی به عنوان عکاس، بهمن نورایی به عنوان مترجم زیرنویس، پژمان ابوالقاسمی به عنوان سازنده تیتراژ و امین آب خیز به عنوان طراح پوستر اشاره کرد.

گفتنی است، مستند سینمایی تنها پیش از این در جشنواره‌های معتبر دیگری همچون هفتاد و نهمین جشنواره‌ فیلم ونیز، سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند مونیخ آلمان و جشنواره‌های بین‌المللی المپیا یونان، گوانگژو چین و بلک نایتز سوئیس نیز به نمایش درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha