۰ نفر

فوری؛ دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نقش داعش در جنایت کرمان را تایید کردند

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۰۸
کد خبر: 817996
فوری؛ دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نقش داعش در جنایت کرمان را تایید کردند

رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه ادعا کردکه ردیابی ارتباطات جمع‌آوری‌شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نقش شاخه داعش در جنایت کرمان را تایید می‌کند.

به گزارش رویترز, یک منبع ادعا کرد: "اطلاعات واضح و غیرقابل انکار است. "

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند که اطلاعات بدست آمده شامل ردیابی مجموعه‌ای از ارتباطات و مکالمات بوده است.

آن‌ها به جزییات بیشتری اشاره نکردند.

به گزارش ایرنا, ۲ انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ برابر با سوم ژانویه ۲۰۲۴ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که تاکنون ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح برجای گذاشته است. این حادثه تروریستی محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گروه تروریستی تکفیری داعش شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ انفجار دیروز در شهر کرمان که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده است، کار این گروه تروریستی تکفیری بود.
در بیانیه داعش آمده است: «در طول جنگ، هر کجا یافتید، به قتل برسانید.» این گروه تروریستی در بیانیه خود همچنین نوشت که در این ۲ انفجار انتحاری، بیش از ۳۰۰ نفر کشته و یا زخمی شدند.

داعش تاکید کرد که «عمر الموحد» و «سیف الله المجاهد» دو عامل انتحاری بودند که در این ۲ عملیات تروریستی از کمربندهای انفجاری استفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha