۰ نفر

آمار تایید صلاحیت‌شدگان انتخاب مجلس اعلام شد

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبر: 817915
آمار تایید صلاحیت‌شدگان انتخاب مجلس اعلام شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس توسط هیات های نظارت استانی را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در در خصوص آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس گفت: بر اساس جدول زمانبندی قانونی هیأت نظارت، ۱۴ دی ۱۴۰۲ نتایج صلاحیت‌ها به ستاد انتخابات کشور اعلام شده است و ما هم بر اساس تکلیف قانونی و جدول زمانبندی که داریم ابلاغ نتایج هیأت‌های نظارت را به داوطلبان از بامداد امروز جمعه پانزدهم دی ۱۴۰۲ شروع کرده‌ایم.

وی افزود: نتایج به کلیه داوطلبان به صورت پیامکی ابلاغ شده است، و این شامل داوطلبانی است که از ناحیه هیأت‌های نظارت تأیید شده‌اند و یا داوطلبانی که عدم تأیید یا عدم احراز آنها از ناحیه هیأت مرکزی نظارت صادر شده است.

اسلامی در ادامه اظهار داشت: برای داوطلبانی که احیاناً نقص مدرک داشتند و فاقد شرایط ثبت نام از ناحیه هیأت مرکزی نظارت تعریف شدند، نیز پیامک ارسال کردیم.

ثبت اعتراض از ۱۷ تا ۱۹ دی انجام می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خطاب به داوطلبان اذعان کرد: داوطلبان محترم عنایت داشته باشند کسانی که به نتایج اعلام شده اعتراض دارند، حتماً باید به سامانه اعلامی شورای نگهبان که پورتال این شورا است، مراجعه کنند و در بازه زمانی هفدهم تا نوزدهم دی ۱۴۰۲ از ساعت ۸ الی ۱۸، اعتراض خود را ثبت کنند؛ ثبت اعتراض منجر به آن خواهد شد که فرآیند بررسی اعتراض در شورای نگهبان صورت گیرد.

وی در خصوص ادامه فرآیند کار انتخابات در شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان هم کار بررسی‌های خود را از ۲۰ دی تا ۱۹ بهمن به مدت یک ماه و طی یک فرآیند ۳۰ روزه انجام خواهد داد. پس از آن شورای نگهبان به ستاد انتخابات نتایج را اعلام خواهد کرد و امیدواریم در این فرآیند مانع و مشکلی نباشد و داوطلبان در بازه زمانی اعلام شده چنانچه اعتراضی دارند ثبت اعتراض را انجام دهند.

اسلامی در خصوص آمار تأیید صلاحیت شدگان برای انتخابات مجلس تصریح کرد: بر اساس آنچه که هیأت مرکزی نظارت اعلام کرده است ۱۱ هزار و ۱۶ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha