۳ نفر

اکونومیست:

مردی که قرار است جلوی دونالد ترامپ را بگیرد، یک پیرمرد ۸۱ ساله نامحبوب است

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 817871
مردی که قرار است جلوی دونالد ترامپ را بگیرد، یک پیرمرد ۸۱ ساله نامحبوب است

دموکرات‌ها با ناتوانی در نگاه به سابقه جو بایدن، ترسو و از خود راضی نشان داده‌اند.

اقتصادآنلاین - آرش نصیری؛ دموکرات‌ها از اینکه چگونه انتخاب مجدد دونالد ترامپ دموکراسی کشورشان را نابود می‌کند خشمگین هستند. و با این حال، در تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی را در انتخابات نوامبر در برابر او قرار دهند، به نظر می‌رسد که حزب در کمال آرامش تسلیم نامزدی یک پیرمرد ۸۱ ساله با بدترین میزان محبوبیت در بین هر رئیس جمهوری مدرن در این مرحله از دوره خود می‌شود. چگونه کار به اینجا کشید؟

محبوبیت خالص جو بایدن در منفی ۱۶ امتیاز قرار دارد. آقای ترامپ که پیشتاز نظرسنجی‌ها در ایالت‌های نوسانی است که در آن‌ها نتیجه انتخابات معین می‌شود، چندان با پیروزی دوم ریاست‌جمهوری فاصله ندارد. حتی اگر آقای ترامپ را یک دیکتاتور بالقوه نمی‌بینید، این یک چشم انداز نگران کننده است. بخش قابل توجهی از دموکرات‌ها ترجیح می‌دهند که آقای بایدن نامزد نشود. اما به جای اینکه او را به چالش بکشند یا برای حمایت از کمپین او به زیر پا بگذارند، در عوض تنها در مورد آشفتگی‌هایی که در آن هستند زمزمه‌هایی از نارضایتی سر می‌دهند.

هیچ سرّی در مورد اینکه چه چیزی آقای بایدن را تا این حد منفور می‌کند وجود ندارد. بخشی از آن انفجار مداوم تورمی است که کشیک او را می‌کشد. سپس مسئله سن او وجود دارد. اکثر آمریکایی‌ها با فردی در دهه ۸۰ خود روبه‌رو هستند که نشانه‌های پیری را به وضوح از خود بروز داده است. آن‌ها همچنین می‌دانند که هر چقدر هم که شخصیت آن فرد خوب باشد، نباید در چنین شرایطی در سخت‌ترین شغل دنیا به مدت چهار سال حضور داشته باشد.

در سال ۲۰۲۳، آقای بایدن می‌توانست -و باید- تصمیم می‌گرفت که یک دوره‌ای رئیس جمهوری شود. او به عنوان نمونه‌ای از خدمات بی‌وقفه عمومی و نقطه مقابل شخصیت خودخواه آقای ترامپ مورد احترام قرار می‌گرفت. بزرگان دموکرات این را می‌دانند. در واقع قبل از نمایش بهتر از حد انتظار حزبشان در انتخابات میان دوره‌ای، بسیاری از اعضای حزب فکر می‌کردند که آقای بایدن واقعاً کنار خواهد رفت.

متأسفانه، آقای بایدن و حزبش دلایل متعددی برای مبارزه او برای یک کمپین دیگر داشتند که هیچ کدام خوب نبود. احساس وظیفه او به غرور آلوده شده بود. او که برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ برای ریاست جمهوری شانس خود را امتحان کرده بود و برای مدت طولانی برای نشستن پشت این میز تلاش کرد، فریفته شد تا باور کند کشورش به او نیاز دارد زیرا او توانایی خود در غلبه بر ترامپ را ثابت کرده است.

به همین ترتیب، تمایل کارکنان او به خدمت مطمئناً با جاه‌طلبی و غرور آلوده شده است. در ماهیت دولت‌هاست که بسیاری از نزدیک‌ترین مشاوران رئیس جمهوری دیگر هرگز آنقدر به قدرت نزدیک نخواهند شد.

رهبران دموکرات ترسو و از خود راضی بوده‌اند. مانند بسیاری از جمهوری‌خواهان ترسوی کنگره که از آقای ترامپ متنفر بودند و او را خطرناک می‌دانستند اما نمی‌توانستند در درون خودشان استیضاح یا حتی انتقاد کنند، دموکرات‌ها حاضر نبودند به نگرانی‌های خود در مورد نابخردی‌های آقای بایدن عمل کنند. اگر این به خاطر تهدید شغلی آن‌ها بود، رفتار آن‌ها بزدلانه بود. اگر فکر می‌کردند که آقای ترامپ بدترین دشمن خودش است، از خود راضی بوده‌اند. میزان محبوبیت آقای بایدن به کاهش خود ادامه داده است، در حالی که ۹۱ اتهام جنایی که آقای ترامپ با آن روبه‌رو است، تا کنون تنها او را قوی‌تر کرده است.

با توجه به این موضوع، ممکن است فکر کنید که بهترین کار این است که آقای بایدن کنار بکشد. به هر حال، هنوز ده ماه به انتخابات باقی مانده و حزب دموکرات استعداد دارد. اما افسوس برای دموکرات‌ها که نه تنها این امر بسیار بعید است، بلکه هرچه بیشتر به آنچه اتفاق می‌افتد نگاه کنید، یافتن جایگزینی برای آقای بایدن در این مرحله یک حرکت ناامیدانه و نابخردانه خواهد بود.

اگر او امروز انصراف می‌داد، حزب دموکرات مجبور بود دیوانه‌وار انتخابات مقدماتی خود را دوباره برگزار کند، زیرا مهلت‌های ثبت نام در بسیاری از ایالت‌ها گذشته است و تنها نامزدهای دیگر در برگه رای، یک نماینده کمتر شناخته شده کنگره به نام دین فیلیپس و یک گورو خودیاری ماریان ویلیامسون به نام هستند. با فرض اینکه این امر امکان‌پذیر بود و هجوم دعاوی متعاقب قابل مدیریت بود، قانونگذاران ایالتی باید تاریخ‌های جدیدی را برای انتخابات مقدماتی نزدیک به کنوانسیون در ماه اوت تصویب کنند. باید یک سری مناظره ترتیب داده شود تا رای دهندگان اولیه بدانند به چه چیزی رای می‌دهند. میدان می‌تواند بسیار وسیع باشد، بدون هیچ راه مشخصی برای محدود کردن سریع آن: در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۰، ۲۹ نامزد خود را مطرح کردند.

هرج و مرج ممکن است ارزشش را داشته باشد اگر حزب مطمئن باشد که با یک نامزد جوان و قابل انتخاب وارد انتخابات می‌شود. با این حال، به همان اندازه ممکن به نظر می‌رسد که برنده نهایی غیرقابل انتخاب باشد؛ مثلاً برنی سندرز، یک سوسیالیست دموکرات خودخوانده که یک سال از آقای بایدن بزرگتر است. به احتمال زیاد، نامزدی به کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری خواهد رسید. خانم هریس این مزیت را دارد که پیر نیست، اگرچه چیزی در مورد پیرسالاری حزب دموکرات می‌گوید که او در نوامبر ۶۰ ساله می‌شود و جوان محسوب می‌شود.

متأسفانه او ثابت کرده است که ارتباط ضعیفی دارد و گفتار و نوشتار او یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می‌شود. خانم هریس برآمده از سیاست ماشینی کالیفرنیا است و هرگز برای رای دهندگان خارج از ایالت خود جذاب نبوده است. کمپین او در سال ۲۰۲۰ افتضاح بود. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که خودکار او توسط یک طنزپرداز هک شده است! مهاجرت و مرزهای جنوبی – مجموعه‌ای که او برای آقای بایدن در دست دارد – قوی‌ترین مسئله ترامپ و ضعیف‌ترین مسئله دموکرات‌ها است. شانس خانم هریس برای شکست دادن آقای ترامپ حتی بدتر از رئیسش به نظر می‌رسد.

بنابراین بهتر است دموکرات‌ها بر انتخاب آقای بایدن تمرکز کنند. اقتصاد نوید فرود نرم را می‌دهد. کارگران شاهد رشد دستمزد واقعی و اشتغال کامل هستند. اگر آقای ترامپ مجرم شناخته می‌شد، رای دهندگان می‌توانستند او را مجازات کنند. مهمترین چیز این است که کمپین را تقویت کنید. دموکرات‌ها باید کمی هیجان را شعله‌ور کنند و احساس خوبی در مورد یک دوره دوم ایجاد کنند.

بایدن مبارز خوبی نیست و در برابر نامزدی است که کمپین‌هایش بسیار پرشور و گیرا است. او به کسی نیاز دارد که بتواند با مردم صحبت کند و به جای او به تلویزیون برود. آن شخص خانم هریس نیست.

یکی از راه‌هایی که هریس می‌تواند به حزب و کشورش خدمت کند و کمک کند ترامپ راهی به کاخ سفید پیدا نکند، این است که یک دوره دیگر به عنوان معاون رئیس‌جمهور را کنار بگذارد. آقای بایدن می‌تواند دوره دوم خود را به‌عنوان نوع دیگری از ریاست‌جمهوری معرفی کند، دوره‌ای که در آن مسئولیت بیشتری با معاون رئیس‌جمهوری که بیشتر شبیه به یک مدیر اجرایی عمل می‌کند، به اشتراک بگذارد. در هر صورت، آقای بایدن به کمک ارتشی از دموکرات‌های مشتاق نیاز دارد که می‌خواهند در کنار او کمپین کنند. در حال حاضر او و حزبش کورکورانه به سمت فاجعه حرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha