۰ نفر

کیش چه تفریحاتی انجام بدیم؟

۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 817756
کیش چه تفریحاتی انجام بدیم؟

چکیده : در جزیره کیش انواع و اقسام سرگرمی‌ها فراهم شده است تا گردشگران بتوانند علاوه بر گشت‌وگذار، تفریحات متنوع را نیز تجربه کنند و از سفر به این جزیره لذت ببرند.

در جزیره کیش انواع و اقسام سرگرمی‌ها فراهم شده است تا گردشگران بتوانند علاوه بر گشت‌وگذار، تفریحات متنوع را نیز تجربه کنند و از سفر به این جزیره لذت ببرند.

شهر کیش در استان هرمزگان، یکی از جزایری است که تفریحات آن، هر گردشگری را هیجان‌زده می‌کند. امکانات تفریحی آبی و غیرآبی این جزیره به‌قدری متنوع است که شاید در طول سفر، استفاده از همه آن‌ها امکان‌پذیر نباشد. از جمله تفریحات جزیره کیش می‌توان به انواع ورزش‌های آبی‌نظیر پاراسل، شاتل، غواصی، اسکوتر زیر دریایی، فلای بورد، بنانا، پدل بورد، جت اسکی، اسکی روی آب، کایت بوردینگ، گشت دریایی خصوصی، پارک آبی اوشن، پلاژهای ساحلی، ماهیگیری و قایق‌سواری اشاره کرد. 

تفریحات غیرآبی جزیره کیش نیز شامل آکواریوم کیش، قلعه جنی، باغ پرندگان، پارک دلفین، بولینگ مریم، دره پرتغالی‌ها، قلعه وحشت، مرکز فلای دامون، خانه مردم شناسی، سافاری، آب‌انبار سنتی، شهربازی هایلند، پارک برفی، تله کابین، باشگاه سوارکاری، تم پارک سنتر، گلایدر، موزه خلیج فارس، مراکز تجاری متعدد و سواحل و... هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تفریحات کیش آشنا کنیم.

غواصی در کیش

غواصی یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی است که می‌توانید تمامی فصول سال و در سواحلی همچون سیمرغ، دامون، مرجان، اسکله تفریحی و دیگر ساحل های کیش تجربه کنید. در این سواحل به علاقه‌مندان حدود ۳۰ دقیقه آموزش داده خواهد شد. حتی اگر شنا بلد نباشید امکان همراهی مربی و تجهیزات کامل مهیا است. پس از آموزش بانوان و آقایان با شرایطی مشابه می‌توانند غواصی کنند. در نظر داشته باشید انجام این تفریح برای بانوان با قایق مجزا و مربی خانم امکان‌پذیر است. 

مدت زمان غواصی از ابتدای سوارشدن به قایق تا برگشت و پیاده شدن از قایق حدود یک‌ساعت و ۳۰ دقیقه است که حدود ۱۵ دقیقه در زیر آب و در حال غواصی خواهد بود.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش در مجاورت پارک دلفین های کیش و جنوب شرق این جزیره به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کیش شناخته می‌شود. این مجموعه متشکل از دو قسمت است. آکواریوم ۵۰ هزار لیتری که آبزیان بزرگ نظیر کوسه را در خود دارد. آکواریوم ۲۰ هزار لیتری که محل زندگی آبزیان آب شیرین است و بیش از ۷۰ هزار گونه ماهی کمیاب را در خود نگهداری می‌کند.

در بخش‌هایی از آکواریوم کیش انواع خزندگان همچون عقرب، انواع مار و کروکودیل و انواع پرندگان نیز در معرض نمایش هستند و نکته جالب‌توجه مربوط به نگهداری لاک‌پشت عظیم دو متری است که جزو دیدنی‌های هیجان‌انگیز این آکواریوم به شمار می‌آید. 

تم پارک آبی اوشن کیش

تم پارک آبی اوشن، در جاده جهان و جنوب جزیره کیش، یکی از بهترین و مهیج‌ترین تفریحات کیش محسوب می‌شود. این پارک یکی از معدود پارک‌های آبی روباز ویژه بانوان است. پارک آبی اوشن سیستم گرمایشی پیشرفته دارد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در فصول خنک و سرد سال نیز بتوانند برای تفریح به این مکان بیایند.

تم پارک آبی اوشن کیش امکانات تفریحی نظیر استخرهای متعدد مانند رابو، آبان، آبتین، دینگو، دریاچه سونامی، راشین ریور یا رودخانه آرام، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، اسپا، نقش حنا، عکاسی، فضای بازی مخصوص کودکان چالاب و سرسره‌های متنوع و هیجان‌انگیز همچون آناکوندا، پیچالوپ، رالی راید، راید آدرنالین، گرداب، مارپیچ، برکو و دینگل دارد.

از جمله امکانات رفاهی تم پارک آبی اوشن کیش می‌توان به رستوران، فست‌فود، کافه استخر، کافی‌شاپ، ترانسفر و رفت و برگشت رایگان از مبداهای مشخص، فروشگاه و... اشاره کرد. گردشگران خانم و آقا می‌توانند در ساعات متفاوتی از روز جهت تفریح به این مجموعه مراجعه کنند.

پارک برفی کیش

پارک برفی، در بلوار موج و مجتمع توریستی پنگوئن، یکی دیگر از تفریحات جزیره کیش است که وقت گذراندن در آن تبدیل به خاطره‌ای خوش خواهد شد. این پارک با برخورداری از سیستم تولید برف مصنوعی و دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد یکی از نخستین پارک‌های برفی مصنوعی در ایران و کیش است. 

پارک برفی کیش دارای امکانات تفریحی نظیر سورتمه‌سواری، برف‌بازی، اسکی روی یخ و... است. همچنین امکانات رفاهی این مجموعه شامل کافه پنگوئن، کافه بیکری، کافه رستوران هستند. در پارک برفی کیش لباس‌های مورد نیاز برای تفریح نظیر تن‌پوش، پاپوش، کلاه و دستکش برای سایزهای مختلف ارائه می‌شود و استفاده از این مجموعه نیز برای سه سال به بالا تعریف شده است.

کیش چه تفریحاتی انجام بدیم؟

مجموعه ورزشی، تفریحی و گردشگری پارس سافاری کیش

مجموعه پارس سافاری، در بلوار امام خمینی جزیره کیش، یکی از تفریحات مهیج این جزیره به شمار می‌آید. این مجموعه برای تمامی رده‌های سنی مناسب است و می‌توان تفریحات جذاب متعددی را تجربه کرد. پارس سافاری کیش یکی از اولین برگزار کنندگان تورهای سافاری در ایران محسوب می‌شود که بیش از ۲۰ آیتم تفریحی را در یک مکان وسیع کنار هم آورده است. 

امکانات تفریحی مجموعه گردشگری پارس سافاری شامل کارتینگ، موتورسواری، تور سافاری، تور باگی کیش، بانجی شوتینگ، بانجی جامپینگ، پینت بال، هرم مومیایی، عینک واقعیت مجازی سه‌بعدی، استوانه جادویی، شترسواری، ماشین کوبنده، فوتبال‌دستی، مینی بولینگ، ترامپولین، اسپا، غرفه سرگرمی، شعبده بازی، دی جی پارتی، مزرعه حیوانات و نقش حنا و بافت مو هستند. 

از امکانات رفاهی پارس سافاری می‌توان به رستوران صحرایی، سفره‌خانه سنتی، کافی‌شاپ، غرفه‌های خدماتی، خانه کودک آفتابگردان و... اشاره کرد.

تله کابین میکا مال کیش

تله کابین میکا مال، در مرکزی خریدی با همین نام و در میدان آبشار جزیره کیش، یکی از تفریحات دیگر این جزیره است که در هر فصل از سال می‌توان از آن لذت برد. این تله کابین در سال ۱۳۹۹ شمسی افتتاح شد. مسیر تله کابین کیش از طبقه چهارم مرکز تجاری میکا مال شروع و با مسافت حدود سه کیلومتر (۳۰ دقیقه)، به اسکله تفریحی کیش منتهی می‌شود.

کابین‌های مجموعه تجاری، تفریحی میکا مال در دو نوع معمولی (تعداد ۲۰ کابین) و وی‌آی‌پی (VIP) (تعداد دو کابین) هستند که در ارائه خدمات همچون اینترنت پر سرعت، سیستم سرمایشی و گرمایشی، نورپردازی داخلی و خارجی در شب، پخش موسیقی، ارتباط بی‌سیم دوطرفه با ایستگاه، پذیرایی و نمایشگر تبلیغاتی با یکدیگر تفاوت دارند. کابین‌های معمولی نیز برای خانواده‌ها و گروه‌هایی با تعداد حداکثر هشت نفر طراحی شدند.

کیش چه تفریحاتی انجام بدیم؟

ساحل میرمهنا

ساحل میرمهنا، در بلوار پیامبر جزیره کیش، یکی از بزرگ‌ترین پارک ساحلی‌های این جزیره به شمار می‌آید. این پارک ساحلی جزو تمیزترین، خلوت‌ترین و دنج‌ترین سواحل کیش محسوب می‌شود. محله قدیمی عرب‌ها در مجاورت این پارک و ساحل قرار دارد. از این‌رو گردشگران می‌توانند علاوه بر لذت از امکانات به‌روز این پارک، بخش بومی و بافت سنتی کیش را نیز ببینند. 

امکانات تفریحی ساحل میرمهنا شامل ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری با قایق‌های تندرو یا پارویی، جت اسکی و غواصی هستند. از جمله امکانات رفاهی پارک ساحلی میرمهنا می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، چایخانه سنتی، زمین بازی مخصوص کودکان، اسکله تفریحی، باربیکیو، آلاچیق، کتابخانه عمومی، نمازخانه و سرویس‌بهداشتی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha