۰ نفر

ناگفته‌های رییس کل بانک مرکزی دولت روحانی از دلایل کاهش تورم

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵
کد خبر: 817665
ناگفته‌های رییس کل بانک مرکزی دولت روحانی از دلایل کاهش تورم

رییس کل اسبق بانک مرکزی، گفت: در مجموع می‌توانم بگویم با هماهنگی نسبی‌ای که در دولت اول آقای روحانی، بین تیم اقتصادی به وجود آمد و استفاده از نظرات کارشناسی اقتصاد ایران وارد دوره‌ی کاهش تورم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، ولی‌الله سیف، گفت: در دولت اول آقای روحانی شرایط برای تمرکز بانک مرکزی بر مسئولیت اصلی‌اش یعنی کنترل تورم و ثبات قیمت‌ها مناسبت‌تر بود. البته باید توضیح بدهم که هر چند مسئولیت کنترل تورم بر عهده بانک مرکزی است، اما دستیابی به این هدف بدون همکاری سایر دستگاه‌ها ممکن نیست. اصولا" همکاری و هماهنگی تیم اقتصادی دولت به ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارائی و رئیس کل بانک مرکزی نه تنها برای موفقیت هر یک از دستگاه‌های مذکور بلکه برای موفقیت دولت و دستیابی به اهداف اقتصاد کلان در هر دولتی نیز نقشی بسیار مهم و اساسی دارد.

اگر چه این همکاری در دولت اول آقای روحانی می‌توانست خیلی قوی‌تر و نزدیک‌تر باشد، ولی در مجموع می‌توان گفت در آن دوره هماهنگی بیشتری نسبت به دولت دوم بین اعضای اقتصادی وجود داشت و در نتیجه به رغم مشکلات و فشارهای زیاد، بانک مرکزی توانست با تمرکز بر وظیفه اصلی، دستاوردهای ارزشمندی را حاصل کند.

او تاکید کرد: در مجموع می‌توانم بگویم با هماهنگی نسبی‌ای که در دولت اول آقای روحانی بین تیم اقتصادی به وجود آمد و استفاده از نظرات کارشناسی اقتصاد ایران وارد دوره‌ی کاهش تورم شد. البته باید اشاره کنم که همزمان با دستاورد تورمی دولت اول آقای روحانی یعنی کاهش نرخ تورم از ۴۰ درصد در سال ۱۳۹۲ که در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ تک رقمی شد و به زیر ۱۰ درصد رسید، شاهد بزرگترین و استثنائی‌ترین رشد اقتصادی در محدوده ۱۳ درصد هم بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    یه کوچولو هم به خاطر سیل پترو دلار ها بود!
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 0
    نرخ بیکاری وبی پولی ملت راهم دران دوره در نظر بگیرید