۰ نفر

معاون وزیر صمت در گفتگو با اقتصادآنلاین:

شهرک‌های صنعتی نیاز به نوسازی و بازسازی دارند/ مجلس با اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌ها مخالفت کرد

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبر: 817584
شهرک‌های صنعتی نیاز به نوسازی و بازسازی دارند/ مجلس با اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌ها مخالفت کرد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر ضرورت بازسازی و نوسازی شهرک‌های صنعتی گفت: بحث بازگشت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده فعالان شهرک‌های صنعتی به شهرک‌ها مطرح شد، اما متاسفانه نتوانست رای لازم را در مجلس کسب کند.

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی: فرشاد مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درخصوص اظهار نظر فعالان صنعتی مبنی بر وضعیت نگران کننده شهرک‌های صنعتی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: زیرساخت‌هایی که ایجاد می‌شوند طول عمر مشخصی دارند و باید مورد رسیدگی قرار گیرند، همانطور که به هر چیزی رسیدگی نکنیم از بین می‌رود.

مقیمی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ شهرک صنعتی را براساس قانون نحوه واگذاری مدیریت و اداره شهرک‌ها به شرکت‌های خدماتی تحویل دادیم و شرکت‌های خدماتی باید طبق اساسنامه هزینه‌های شارژ را دریافت و صرف نگهداری شهرک‌ها کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های زیرساخت، سنگین است و دریافتی از فعالان اقتصادی بابت شارژ شهرکها، پاسخگوی هزینه‌های موردنیاز برای بازسازی و نوسازی نیست، در چند سال اخیر این موضوع در حال پیگیری بوده که یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده‌ای را که واحدهای صنعتی داخل شهرک‌ها می‌پردازند، به خود شهرکها بازگردد تا کمکی برای بازسازی و نگهداری از زیرساخت‌های آنها باشد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در زیرساخت‌های شهری بخشی از منابع مالی را برمی‌گردانیم و در اختیار شهرداران و دهیاران قرار می‌دهیم تا صرف نگهداری زیرساخت‌ها شود. فعالان صنعتی هم همین انتظار را دارند، انتظار خیلی زیادی نیست، بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی را بخش صنعت کشور تقبل می‌کند.

مقیمی اظهار داشت: فارغ از نوسازی و بازسازی، در برخی موارد نیاز است که تکنولوژی تغییر کند و تجهیزات جدید وارد شود که این نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و اگر انجام نشود واحدهای صنعتی در شرایط مناسب تولیدی قرار نمی‌گیرند.

معاون وزیر صمت گفت: بحث بازگشت یک درصد مالیات بر ارزش افزوده فعالان شهرک‌های صنعتی به شهرک‌ها مطرح شد؛ اما متاسفانه نتوانست رای لازم را در مجلس کسب کند که مجدد در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha