۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار برنج؛

قیمت برنج پاکستانی درجه یک اعلام شد + جدول دی ۱۴۰۲ (طبیعت، غزال، خوشبخت، نفیس و... )

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۲۹
کد خبر: 817430
قیمت برنج پاکستانی درجه یک اعلام شد + جدول دی ۱۴۰۲ (طبیعت، غزال، خوشبخت، نفیس و... )

لیست قیمت برنج پاکستانی در دی ۱۴۰۲ را در ادامه بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس جدیدترین قیمت برنج پاکستانی، قیمت برنج پاکستانی درجه یک طبیعت  در کیسه ۱۰ کیلوگرمی به ۷۹۰ هزارتومان رسیده است. همچنین برای خرید برنج پاکستانی سوپر باسماتی نفیس در همین وزن باید ۸۰۰ هزارتومان هزینه کنید. قیمت برنج دانه بلند پاکستانی خوشبخت در همین وزن نیز ۸۵۰ هزارتومان شده است.

قیمت برنج پاکستانی سوپر باسماتی هاشمی میریان نیز در کیسه ۱۰ کیلوگرمی حوالی ۸۰۰ هزارتومان است.

قیمت انواع برنج پاکستانی در بازار

نوع محصول وزن  قیمت(تومان)
برنج پاکستانی سوپر باسماتی طبیعت  ۱۰ کیلوگرم ۷۹۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپر کرنل باسماتی بیتمز  ۱۰ کیلوگرم ۷۸۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپر باسماتی نفیس ۱۰ کیلوگرم ۸۰۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپر باسماتی هاشمی میریان  ۱۰ کیلوگرم ۸۰۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپرباسماتی آذرگل ۱۰ کیلوگرم ۷۰۵,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپرباسماتی هزاردستان ۱۰ کیلوگرم ۶۹۹,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپرباسماتی غزال ۱۰ کیلوگرم ۷۱۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپر کرنل زرین برکت ۵ کیلوگرم ۴۵۰,۰۰۰
برنج پاکستانی سوپرباسماتی ملحم ۱۰ کیلوگرم ۸۲۵,۰۰۰
برنج پاکستانی دانه بلند خوشبخت ۱۰ کیلوگرم ۸۵۰,۰۰۰

آیا برنج پاکستانی ضرر دارد؟

یکی از مواردی که خیلی روی آن مانور داده می شود وجود آرسنیک در برنج پاکستانی و هندی است. آرسنیک نوعی سم خطرناک است که در صورت مصرف مداوم و بیش از حد و البته ورزش نکردن و عدم برنامه صحیح زندگی ممکن است باعث بروز بیماری هایی همچون سرطان شود. اما لازم به ذکر است که آرسنیک تنها معطوف به برنج پاکستانی یا هندی نیست. حتی این سم ممکن است در هر محصول کشاورزی دیگری موجود باشد.

حتما تعجب کردید و می خواهید علت آن را بدانید. در واقع آرسنیک نتیجه صنعتی شدن زندگی بشر است و به دلیل ریختن پسماندها در آب، این سم معمولا در منابع آبی غیر تصفیه وجود دارد. حال از آنجا که همین آبها برای محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین وجود آرسنیک در آنها امری عادی است. اما اندازه آرسنیک دارای استاندارد است و زمانی خطرناک می شود که از این حد استاندارد فراتر رود.

خوشبختانه بررسی های لازم بر روی برنج پاکستانی صورت گرفته و مشخص شده آرسنیک موجود در این محصولات (حداقل آن دسته از برنج هایی که وارد ایران می شوند) بیشتر از حد مجاز نیست. پس در این یک مورد نگران نباشید. زیرا برنج پاکستانی نمی تواند سرطان زا باشد.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است. فهرست قیمت برخی از انواع برنج موجود در بازار در جدول بالا آمده است. جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    باسلام این لطف وزارت جهادودولت ومعاون اول ایشان است درشمال ازماکشاورزان برنج هاشمی ۶۵۰۰۰تومان خریداری نمی کنندامابرنج پاکستانی انهم باارزنیمایی بالای ۸۰۰۰۰تومان بفروش می رسدبارک الله به این مدیریت تشکرازحمایت ازرانت خواران عزیزتشکربابت نابودی برنج داخلی نمی دانم ملت باچه زبانی بگویندداردبه تولیدخیانت می شودچندبا رییس جمهوردستورفوری درباره برنج صادرنموده حمایت ازکشاورزبه دولتمداری قاجاریه شبیه است کجا رفت توصیه رهبرانقلاب کجارفت ارمان های امام عزیزوانقلاب مگه امام نفرمودندکوخ نشین انقلاب نموده نه کاخ نشین ،اینهمه میدان دادن به دلالان واردات چه مناسبتییدبا انقلاب، تولیدواشتغال داردکشاورزدردش رابه دولت وزیرکشور نماینده مجلس گفت انها هم دستورفوری صادرکردنداماعملا برنج ایران سه سال پیش ۳۵۰۰۰بودهندی ۸۰۰۰تومان احسن به مدیریت سپردندسرنوشت تولیدبه دلال برای سوبسیدکودوسم وادوات کشاورزی دلاروجودنداردامابرای مافیا برنج چای وعیره فراوان نماینده مافیاواردات شده نماینده برنج کشوروبعدازدستوررئیس دولت دوباره ازواردات سخن می گویدچه پشتوانه ای دارنداین مافیاخداحافظ برنج باعطربوی شمال خداحافظ شالیزارهای س
  • علی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    قیمتها خیلی بالاتر از قیمتهای موجود در بازاز است