۰ نفر

معاون وزیر صمت در گفتگو با اقتصاد آنلاین:

کمبود تولید خودروهای داخلی جبران می شود/ اگر با شورای رقابت به جمع بندی برسیم، قیمتگذاری خودرو لغو می شود

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۲
کد خبر: 817298
کمبود تولید خودروهای داخلی جبران می شود/ اگر با شورای رقابت به جمع بندی برسیم، قیمتگذاری خودرو لغو می شود

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه پیشنهادی وزارت صمت برای واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان با همکاری شورای رقابت در حال بررسی است که پس از اتفاق نظر و جمع بندی، به جامعه اطلاع ‌رسانی خواهد شد.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که افزایش قیمت خودرو در چند روز اخیر به دلیل کاهش عرضه از سوی خودروسازان بوده است، گفت: خودروسازان در ماه آذر افت تولید داشته‌اند که قطعاً جبران خواهد می‌شود؛ لذا کاهش عرضه مطرح نیست و خودروسازان معمولاً در سه ماه آخر سال بیشترین میزان تولید را دارند.

وی درخصوص روند آزادسازی قیمت خودرو نیز گفت: برنامه پیشنهادی وزارت صمت برای واگذاری قیمت‌ گذاری خودرو به خودروسازان با همکاری شورای رقابت در حال بررسی است که پس از اتفاق نظر و جمع بندی، به جامعه اطلاع ‌رسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    بله آقا، از قدیم هم گفتند که: از نخورده بگیر بده به خورده!
  • متقاضیان پارس تحویل زمستان IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    با سلام: پیرو موضوع عدم ارسال بخشنامه‌های فروش خودروی ها مدل پارس از سازمان فروش ایران‌خودرو و طفره از پاسخگویی و در ادامه درج خبر با عنوان «ایران‌خودرو: مجوز استاندارد هر خودرو‌ صادر نشود خط تولید آن را متوقف می‌کنیم» مطالبه و جوابیه متقاضیان از ایرانخودرو به شرح ذیل می باشد: 1. زمان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه در دور اول اعلام تولید تمامی خودروهای گروه پارس تا پایان سال 1402 درج شده بود، تبدیل خودرو به بهانه نداشتن مجوز استاندارد برای نوبت‌های سال 1403 امکانپذیر است و ایران‌خودرو مکلف هست نوبت‌های سال 1402 را مطابق خودروی درخواستی متقاضی بخشنامه فروش ارائه کند. 2. زمان ثبت نام سامانه یکپارچه اول در بند‌های قرارداد با سامانه یکپارچه هیچ‌گونه توافقی مبنی بر اختیار خودروساز نسبت به تغییر تیپ یا مدل خودروی درخواستی متقاضی وجود نداشت. 3. وزیر محترم صمت پیرو مطالبه‌های متقاضیان اعلام کرد خودروساز حق تغییر تیپ یا مدل خودرو را ندارد. و...
  • احمد US ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    بیجا کردین مگه از اول سال 60 درصد گرون نکردین ما با بدبختی پول جور کردیم اجازه نمیدیم گرون کنید معاون وزیر دهنتو ببند
  • م. م IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    متاسفم برای اون وزیری که تو را مسول گذاشته.. خون تو دل مردم بیچاره کردین. واقعا راست گفتن که مرفعین بی دردین شما.. ازکارگروکارمندبیچاره خبرنداری
  • ایوب IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    خوب خدا رو شکر ، خیالمون راحت شد !!!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    یک کم خجالت بکشید میخواید آلات قتاله قیمتش آزاد کنید. اول باید بخاطر خونهای ریخته شده محاکمه شوید.
  • سعید IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    آره خودرو درحال افزایش تولید است.۶ماهه بیشرفا پولمو گرفتتن دارن سر میدونن تو بی وجدان هم باونا شریکی .پول کثیف خوردید بردید به خونه هاتون.
  • حسین IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    ایران خودرو و سایپا کثیف هستن نجس هستن. پست هستن.
  • جبار IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    آقا اینا که ثبت نام کردن اکثراً تو بازار آزاد میفروشن ، اونیکه مصرف کننده هس داره آزاد میخره ، خوب بزارید قیمتها آزاد بشه لااقل کمبود بر طرف میشه
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    کشوری با بالاترین ثروت خدادادی ذخایر نفتی؛گازی؛معدنی و مردمانی با فرهنگو تمدن هفت هزار ساله سزاوار این سبک زندگی ک درست کردید برا مردم نیست مردم با چه خونِ دلی بچه هاشونو بزرگ میکنند بعد ب چ راحتی توسط این خودروهای غیر استاندارد و غیر ایمن ب قتل میرسند؛خونواده کدوم مسئول ازین خودروها(خودروسازهایِ داخلی و مونتاژکاران چینی)استفاده میکنه؟خدایا مردم چ گناه نابخشودنی در حقت کردند ک گرفتار اینا شدند؟