۰ نفر

ممنوعیت جدید برای مدارس

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 817130
ممنوعیت جدید برای مدارس

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه حرارت مستقیم باید از کلاس‌های درس حذف شود، گفت: سیستم گرمایشی ۵۱ هزار کلاس درس در کشور باید استانداردسازی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره نوسازی سیستم گرمایشی مدارس و حذف بخاری‌های غیراستاندارد اظهار کرد: مدارس نوساز با سیستم گرمایشی استاندارد ساخته و تحویل می‌شوند یعنی حرارت مستقیم در کلاس درس وجود ندارد.

وی افزود: استفاده از حرارت مستقیم در کلاس‌های درس مورد تأیید نیست همچنین بخاری چکه‌ای جزو بخاری‌های نفتی غیراستاندارد است و اگر در مدرسه‌ای از آن استفاده شود، مدیر تخلف کرده است، چون بخاری استاندارد در انبارها موجود است و باید مراجعه کرده و آن را دریافت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سال گذشته سیستم گرمایشی ۹۵۰۰ کلاس درس استاندارد شدند که برای آن ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و ۶۸ هزار سیستم گرمایشی به تعمیرات نیاز دارند چون عمر آنها گذشته است.

خان‌محمدی بیان کرد: سیستم گرمایشی ۵۱ هزار کلاس درس باید استانداردسازی شود و از حرارت غیرمستقیم (حذف بخاری گازی) در کلاس درس استفاده شود و ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این کار پیش‌بینی شده است که ۶۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص و بین استان‌ها توزیع شد و امیدوارم باقی‌ مانده آن تا پایان سال تخصیص یابد؛ مقرر شد تا پایان برنامه هفتم توسعه سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد مدارس را با سیستم‌های استاندارد جایگزین کنیم.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت‌های اجتماعی به‌ویژه مشارکت بنیاد احسان گفت: طرح دلگرمی احسان رونمایی شد همچنین طرح شهید عرب به دنبال استانداردسازی و تعمیر سیستم گرمایشی مدارس است البته با محوریت قرارگاه عدالت آموزشی، چون در برخی مواقع فقط شوفاژ یک یا چند کلاس درس خراب است و در این مواقع بعد از ثبت وضعیت خرابی توسط مدیر مدرسه در سامانه قرارگاه عدالت آموزشی به آدرس https://etnab.ir/auth گروه‌های جهادی برای تعمیرات اقدام می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha