۰ نفر

افت ۱۳ درصدی صادرات ایران به ترکیه

۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبر: 817026
افت ۱۳ درصدی صادرات ایران به ترکیه

در یازدهمین ماه میلادی ۲۰۲۳ هم میزان صادرات ایران به ترکیه نزولی بوده؛ البته واردات از این کشور رشد کرده است. به همین دلیل مجموع تجارت در این ماه افزایشی گزارش شده است. اما حتی رشد تجارت ماه یازدهم نتوانسته بی رمقی تجارت تهران و آنکارا را بپوشاند. براساس داده‌های اداره آمار ترکیه در یازده ماهه ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل، تجارت دو کشور ۱۳ درصد افت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اکو ایران، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۱۳ درصدی داشته است.

این درحالی که ارزش تجارت دو کشور در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳ میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

ترکیه در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۳ میلادی ۲ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۳۳ درصدی داشته است. تسنیم به نقل از اداره آمار ترکیه نوشت، ترکیه در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۳ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

طبق اعلام اداره آمار ترکیه اعلام کرد، صادرات این کشور به ایران در نوامبر ۲۰۲۳ برابر ۴۲ درصد رشد داشته است. صادرات ترکیه به ایران در نوامبر سال قبل ۲۹۰ میلیون دلار گزارش شده بود که این رقم در نوامبر امسال به ۴۱۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

برهمین اساس مجموع تجارت دو کشور در یازدهمین ماه سال جاری میلای با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۹۴ میلیون دلار بالغ شده است.

چون واردات ترکیه از ایران در نوامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۸۲ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در نوامبر سال قبل ۲۱۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha