۰ نفر

افزایش قیمت نان در یک شهر / علت چه بود؟

۹ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 816770
افزایش قیمت نان در یک شهر / علت چه بود؟

رییس اتحادیه نانوایان اهواز گفت: علت افزایش قیمت نان همسان سازی بوده است که به دلایلی با تاخیر همراه شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ همسان سازی قیمت نان در کشور از خرداد ماه امسال عملیاتی شده است، موضوعی که در خوزستان به تاخیر افتاد و از روز پنجشنبه هفتم دی ماه روند اجرایی را آغاز کرد.
شروع ثبت نام دوره‌های فنی حرفه‌ای تعمیرات موبایل در دانشگاه تهران

 به گفته سید صالح صیوانی، رئیس اتحادیه نانوایان اهواز ، با همسان سازی صورت گرفته درباره قیمت نان در این شهر، قیمت نان تافتون و لواش از روز گذشته در خوزستان متناسب با استان‌های دیگر از پنج هزار ریال به شش هزار و ۵۰۰ ریال افزایش یافته است.
 
به گفته صیوانی به دلیل وجود شرایط بد آب و هوایی و سختی کار این همسان سازی در شهر خوزستان به تاخیر افتاده بود و قیمت نان از استان‌های دیگر پایین‌تر بوده است. اما با پیگیری و تصویب کارگروه آرد و نان استان در نهایت همسان سازی انجام شد.
 
رئیس اتحادیه نانواهای اهواز از افزایش قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگران خبر داده است و تاکید کرد: «باید به همین نسبت قیمت نان تعیین شود و حمایت از نانوا در کاهش کم فروشی و افزایش کیفیت نان اثرگذار است.»
 
همچنین در پی این اتفاق که با افزایش قیمت نان همراه بوده است، محسن حویزه، فرماندار شوش، پس از افزایش قیمت نان در شهرستان و متحیر شدن شهروندان، گفت: «سامانه کشوری است و کسی خودسرانه افزایش قیمت نان نداده است. قیمت نان در سامانه مشخص شده و بازرسان تنظیم بازار و فرمانداری نظارت ویژه‌ای در این موضوع دارند.»
 
پیش از این هم عطااللّه هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه هوشمندسازی در کاهش ضایعات نان تاثیر نداشته است. به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: «تا زمانیکه خلا ‌ی پر نشود و جامعه هدف مشخص نشود، این روال ادامه دارد. با آزادسازی نرخ آرد و نان، آرد به نرخ آزاد در اختیار نانوا قرار می‌گیرد. از طرفی یارانه مستقیم به مصرف کننده داده می شود. این امر باعث می شود میزان آرد تخصیصی گندم مصرفی کاهش یابد.»
 
به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با توزیع مستقیم یارانه نان پیش بینی می‌شود. ضایعات و دور ریز نان ۱۵ درصد کاهش یابد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    ﻗﻴﻤﺘﻬﺎ ﺭا اﻓﺰاﻳﺶ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺭا ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ اﺻﻼ ﻫﻴﭻ اﺛﺮﻱ ﺗﻮ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻧﺪاﺷﺘﻪ اﻻﻥ ﻫﻢ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺭا ﮔﺮاﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻓﻘﻄ ﺩاﺭﻥ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﮔﺮاﻥ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺩﻳﮕﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻧﺪاﺭﻧﺪ