۰ نفر

فاجعه بزرگ در انتظار تهران

۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 816758
فاجعه بزرگ در انتظار تهران

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر در تهران زلزله‌ای رخ بدهد، این زلزله فاجعه سال و روز نخواهد بود، گفت: زلزله در تهران می‌تواند فاجعه تاریخ باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی چمران در جریان دویست‌وسومین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از معاونین و مدیران شهری شهرداری تهران در قالب امضای تفاهمنامه سه جانبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر، برگزار شد، اظهار کرد: امروز پنجم دی ماه سالگرد زلزله بم است. زلزله‌ای که بیش از ۳۰ هزار از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که در ادامه این زلزله، زلزله‌های دیگری در اردبیل، کرمانشاه، خرم‌آباد، لرستان و... به وقوع پیوست و خساراتی را به بار آورد.

وی با بیان اینکه هر روز ما در کشور شاهد زلزله هستیم، گفت: این موضوع برای تهران نیز مستثنی نیست و ما شاهد زلزله در تهران نیز بوده‌ایم و اگر زلزله در تهران به صورت قوی رخ بدهد جمع کردن‌ آن سخت و تبعات آن بسیار وحشتناک خواهد بود.

چمران با بیان اینکه زلزله تهران را نمی‌توان زلزله سال یا روز عنوان کرد، گفت: زلزله تهران فاجعه تاریخ خواهد بود و خدا کند این اتفاق نیفتد البته ما نیز باید به سمت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و سایر تاسیسات شهری برویم تا در مقابل زلزله تهران شرایط بهتری را داشته باشیم.

مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز به امضای تفاهمنامه سه‌جانبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر پرداخت و افزود: این اقدام بسیار خوبی است و آن را به فال‌نیک می‌گیریم و می‌تواند در حوزه‌ آموزش همگانی موثر باشد.

وی با اشاره به پنجم دی ماه سالگرد زلزله بم گفت: در این زلزله ۳۰ هزار نفر از هموطنان را از دست دادیم.

بابایی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای تحقق شهر ایمن و آماده، موضوع آموزش همگانی است که مسئولیت این بر اساس قوانین و مقررات به جمعیت هلال احمر سپرده شده است و این مجموعه تلاش می‌کند اقدامات خوبی را انجام بدهد اما به هر حالت نیاز به هم‌افزایی مدیریت شهری در این بخش دارد.

عضو شورای شهر تهران به هم‌افزایی مدیریت شهری و همکاری و همراهی با جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این مسئله می‌تواند منجر به افزایش سرعت آموزش همگانی شود و بسیار مهم است و آموزش مربیان تخصصی می‌تواند ما را در امر آموزش کمک کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه امضا شده فی ما بین شهرداری تهران و شورای شهر تهران و شهرداری سالیانه هزار نفر از مربیان آموزش‌های لازم را در حوزه امدادرسانی خواهند دید گفت: این افراد می‌توانند این آموزش‌ها را به شهروندان منتقل کنند و تمام این موارد در راستای پویش شهر ایمن و آماده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید کلباسی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    چمکانی زلزله ؛ محبوب هر چی دله!