۰ نفر

نقشه جدید متروی تهران / خط جدید مترو از کدام مناطق ۲۲ گانه می‌گذرد؟ + عکس

۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 816521
نقشه جدید متروی تهران / خط جدید مترو از کدام مناطق ۲۲ گانه می‌گذرد؟ + عکس

با راه‌اندازی خط ۱۱ متروی تهران برخی از مناطق کلانشهر پایتخت و حومه برای نخستین بار صاحب ایستگاه‌های مترو می‌شوند. این خط ۳۲ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه دارد و از سه راه ورامین آغاز و تا محدوده کوهک ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در دهه فجر خط ۱۱ مترو تهران کلنگ زنی می‌شود. این خط از ۷ منطقه (مناطق۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰،۲۱ و۲۲) می‌گذرد و با بهره‌برداری از آن بخش قابل توجهی از نیازهای حمل و نقلی مناطق جنوب، جنوب غرب و غرب تهران به شبکه مترو تامین می‌شود. در افق مطالعات خط ۱۱ مترو پیش بینی شده که بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در طول سال توسط این خط مترو جابجا شود.

خطوط ۸ و ۱۱ تازه‌ترین خطوط مترو تهران هستند که ایده ساخت آنها مطرح شده و در سفر اخیر شهردار تهران به پکن مقرر شده است این دو خطوط با مشارکت چین ساخته شوند. هاشم روحانی مجری خط ۱۱ زمان کلنگ زنی این خط مترو را دهه فجر اعلام کرده و گفته پس از آن عملیات ساخت آن آغاز می‌شود. به گفته روحانی در افق مطالعات خط ۱۱ مترو پیش بینی شده که بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در طول سال توسط این خط مترو جابجا شود.

مسیر حرکت قطارهای خط ۱۱ متروی تهران

هاشم روحانی مجری خط ۱۱ متروی تهران درباره مسیر حرکت قطارهای این خط به ایسنا گفته است: خط ۱۱ متروی تهران از مناطق ۱۸،۱۹،۲۰ ،۲۱ و ۲۲ عبور می‌کند و البته مرز مناطق ۱۶ و ۱۷ را نیز در بر می‌گیرد. این خط مترو از سه راه ورامین در منطقه ۲۰ شروع شده و پس از تبادل با خط ۶ در توسعه جنوبی این خط با ایستگاه جوانمرد قصاب در خط یک مترو نیز تبادل مسافر خواهد داشت و سپس با عبور از مرز منطقه ۱۶ ایستگاه یاخچی آباد، وارد منطقه ۱۹ شده و با گذر از میدان مرکزی میوه و تره بار و تبادل با خط سه در ایستگاه عبدل آباد به سمت  خیابان خلیج فارس در منطقه ۱۸ ادامه مسیر خواهد داد.

روحانی افزوده است: ادامه مسیر این خط در ابتدای منطقه ۲۱ ایستگاه نیک پسندی و تبادلی با خط راه آهن بوده و در ادامه با پوشش محدوده تهرانسر و در نهایت با ورود به منطقه ۲۲ در ایستگاه چیتگر به صورت مشترک با خط ۹ و تبادل با خط ۵ به شبکه مترو متصل خواهد شد.

مجری خط ۱۱ مترو تهران از امضای توافقنامه با یک شرکت مطرح چینی برای راه‌اندازی این خط خبر داده و ابراز امیدواری کرده فاز اول خط ۱۱ از ایستگاه چیتگر تا ایستگاه نیک پسندی در غرب تهران راه‌اندازی شود.او گفته مبلغ اولیه تزریق شده به پروژه، برای ساخت این قطعه کفایت می‌کند
 
تاثیر خط ۱۱ متروی تهران روی کاهش ترافیک

خط ۱۱ متروی تهران از زیر محورهای شریانی مهم تهران عبور می‌کند و قاعدتاً استفاده شهروندان از ایستگاه‌های مترو در این خط و جایگزینی این وسیله حمل و نقلی پاک، ایمن و ارزان به جای وسایل نقلیه شخصی، می‌تواند بار ترافیک در بزرگراه‌های شهید رجایی، آزادگان، شهید کاظمی، آیت‌الله سعیدی، شهید لشگری، شهید فهمیده، جاده تهران ورامین، فتح و شهید چراغی را کاهش دهد.

همچنین گفته شده بهره‌برداری از این خط به کاهش ترافیک خط ۵ و مسافرانی که از استان البرز به سمت تهران (و بالعکس) تردد دارند، کمک می‌کند.

نقشه جدید متروی تهران / خط جدید مترو از کدام مناطق ۲۲ گانه می‌گذرد؟ + عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha