۰ نفر

مدیرعامل این بانک تصریح کرد؛

حمایت بانک رفاه کارگران از صاحبان صنایع و فعالان صنعت پتروشیمی

۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 816367
حمایت بانک رفاه کارگران از صاحبان صنایع و فعالان صنعت پتروشیمی

نشست مشترک مدیرعامل بانک رفاه کارگران با مدیران عالی شرکت‌های پتروشیمی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این نشست به منظور گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی و در راستای تحقق اهداف شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" از مسیر توسعه همکاری‌های متقابل، به میزبانی بانک رفاه کارگران برگزار شد. 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی طی سخنانی در این نشست که با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونان و جمعی از مدیران بانک رفاه کارگران برگزار شد، ضمن تشریح برخی از اقدامات توسعه‌ای این بانک در سال‌های اخیر از آمادگی بانک رفاه به منظور حمایت از صنعت پتروشیمی کشور خبر داد. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه، صنعت پتروشیمی یکی از مزیت‌های قطعی کشور است، تصریح کرد: استان خوزستان در این حوزه از جایگاه ویژه‌ و ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که در صورت شکوفا شدن می‌تواند برای استان و کشور نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه، استان زرخیز خوزستان را به عنوان "ایران کوچک" توصیف کرده‌اند، خاطرنشان ساخت: این در حالی است که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حدود ۳۰ درصد از ظرفیت‌های این استان در حوزه پتروشیمی شکوفا شده است و اگرچه در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اقدامات بسیار مناسبی در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای در این بخش اجرایی شده، اما همچنان حدود ۷۰ درصد از این ظرفیت‌ها شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. 

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: باید قدر این نعمت‌های خدادادی را بدانیم و در همین راستا بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های تجاری کشور و پیشرو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، آمادگی دارد با حمایت از صاحبان صنایع و فعالان صنعت پتروشیمی این استان، به سهم خود در راستای رونق تولید و اشتغالزایی در این حوزه اقدام کند.

حمایت بانک رفاه کارگران از صاحبان صنایع و فعالان صنعت پتروشیمی

وی بر ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: در این مسیر باید از ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری بهره ببریم. برای این منظور بانک رفاه کارگران اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) را منتشر کرده که ابزار بسیار ارزشمندی در راستای تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: این اوراق محدودیت‌های بازار سرمایه را ندارد و در اسرع وقت و با نظارت بانک مرکزی امکان تامین مالی این پروژه‌ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: این اوراق ابزار بسیار اثربخشی به منظور تحقق اهداف شعار سال محسوب می‌شود و از یک سمت با مدیریت نقدینگی، در مسیر "مهار تورم" گام برمی‌دارد و از سوی دیگر با تامین مالی واحدهای تولیدی، منجر به "رشد تولید" می‌شود و برای کشور، سپرده‌گذاران و صاحبان طرح‌های توسعه‌ای مزیت به همراه دارد. 

دکتر للـه‌گانی ادامه داد: این ابزار نقدینگی را از سطح جامعه جمع‌آوری و به سمت تولید هدایت می‌کند. بانک رفاه کارگران با انتشار و فروش این اوراق در بیش از ۱۱۰۰ شعبه خود در سراسر کشور، منابع را تجمیع و به عنوان نماینده سپرده‌گذاران، شریک واقعی واحدهای تولیدی در مسیر اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی از ظرفیت‌های مناسبی به منظور بهره‌برداری از این اوراق برخوردار است، تصریح کرد: بانک مرکزی در راستای تحقق اهداف شعار سال اقدامات بسیار اثربخشی را به منظور مهار تورم از مسیر کنترل نقدینگی به عمل آورده است. این اقدامات باعث محدودیت منابع شده و طبیعتا این منابع محدود باید در محل‌هایی مصرف شوند که بیشترین بازدهی را دارند و بدون شک صنعت پتروشیمی با توجه به اشتغالزایی بالا و ارزآوری که برای کشور به همراه دارد، یکی از این محل‌ها است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از انتشار اوراق گواهی سپرده خاص ارزی از سوی این بانک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: انتشار این اوراق در دستور کار بانک قرار گرفته است و در شرایطی که کشور در معرض شدیدترین تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی قرار دارد، می‌تواند با استفاده از منابع داخلی و خارجی، زمینه تامین ارز واحدهای تولیدی که در مسیر توسعه نیازمند ارز هستند را فراهم می‌کند.

وی افزود: ظرفیت‌های ارزشمندی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، شستا و... در کنار بانک رفاه کارگران هستند که کمک می‌کند اقدامات حمایتی و توسعه‌ای این بانک از قوام مناسبی برخوردار باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر هم‌افزایی بسیار مناسبی بین بانک رفاه و این مجموعه‌ها شکل گرفته است.

دکتر للـه‌گانی به ظرفیت‌های سرمایه‌ای بانک رفاه کارگران در مسیر توسعه همکاری‌های متقابل با شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این بانک در حال حاضر جزو بانک‌های اول شبکه بانکی کشور از نظر سرمایه ثبتی به میزان ۶۲۰ هزار میلیارد ریال است و این مهم بستر ارائه خدمات به واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی را بیش از پیش فراهم کرده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک ۱۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر به این سرمایه اضافه خواهد شد.

وی افزود: نسبت کفایت سرمایه بانک در حال حاضر بیش از ۱۴ درصد است. این مهم کمک می‌کند بخش‌های بیشتری از حوزه اقتصادی کشور را تحت پوشش خدمات، محصولات و سرویس‌های خود قرار دهیم.

گفتنی است، در ادامه برخی از مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی حاضر در این نشست به بیان اقدامات و فعالیت‌های خود پرداختند و بر ضرورت توسعه ‌همکاری‌های متقابل با بانک رفاه کارگران تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha