۰ نفر

۵ مورد از ارزان‌ترین کشورهای آسیا برای زندگی

۶ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵
کد خبر: 816270
۵ مورد از ارزان‌ترین کشورهای آسیا برای زندگی

برای تعیین ارزان‌ترین کشورها برای زندگی در آسیا، از داده‌های منابعی مانند WiseVoter و LivingCost استفاده شده است.

​به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، آسیا با جمعیت چشمگیر خود، پتانسیل قابل توجهی برای رشد اقتصادی دارد. منطقه آسیا و اقیانوسه حتی در بحبوحه چالش‌های ناشی از تغییر تقاضای جهانی از کالاها به خدمات و اجرای سیاست‌های پولی سختگیرانه، نقش مهمی در پیشبرد رشد جهانی ایفا می‌کند.

به گزارش روزیاتو، آسیا با جمعیت چشمگیر خود، پتانسیل قابل توجهی برای رشد اقتصادی دارد. منطقه آسیا و اقیانوسه حتی در بحبوحه چالش‌های ناشی از تغییر تقاضای جهانی از کالاها به خدمات و اجرای سیاست‌های پولی سختگیرانه، نقش مهمی در پیشبرد رشد جهانی ایفا می‌کند.

بر اساس گزارش چشم انداز اقتصادی منطقه‌ای صندوق بین المللی پول که در اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد، پیش‌بینی می‌شود که این منطقه در سال ۲۰۲۳ رشد ۴.۶ درصدی را تجربه کند که نشان می‌دهد نسبت به ۳.۹ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.
برای تعیین ارزان‌ترین کشورها برای زندگی در آسیا، از داده‌های منابعی مانند WiseVoter و LivingCost استفاده شده است. هزینه زندگی با در نظر گرفتن قیمت‌های آب و برق، غذا، اجاره، حمل و نقل و هزینه‌های مختلف زندگی در هر کشور محاسبه شده است. این عوامل در مجموع یک سبد مصرفی را با فرض سبک زندگی متوسط و مصرف متوسط تشکیل می‌دهند.

در ادامه با ۵ مورد از ارزان‌ترین کشورهای آسیا برای زندگی آشنا می‌شوید.
۵. هند

هزینه ماهانه زندگی: ۴۱۶ دلار

هند به عنوان یکی از بازیگر اصلی اقتصادی در آسیا شناخته می‌شود. عملکرد اقتصادی این کشور به دلیل جمعیت انبوه با چالش‌هایی مواجه است که منجر به مسائلی مانند فقر و دسترسی ناکافی به مراقبت‌های بهداشتی در مناطق روستایی می‌شود. با این حال، مرکز فناوری هند، تعداد زیادی از کسب و کارهای خارجی را جذب می‌کند.
۴. افغانستان

هزینه ماهانه زندگی: ۳۹۷ دلار

افغانستان، واقع در قلب جنوب آسیای مرکزی، یک کشور چند قومیتی و محصور در خشکی است که با چالش‌های طولانی منطقه‌ای مواجه بوده است. این کشور به دلیل ذخایر قابل توجهی از مواد معدنی مهم اقتصادی شناخته شده است. در دو سال گذشته، اقتصاد افغانستان ۲۵ درصد کوچکتر شده است.
۳. نپال

هزینه ماهانه زندگی: ۳۸۵ دلار

نپال کشوری کوهستانی است که در امتداد دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های هیمالیا قرار دارد. این کشور نسبتاً کوچک برای بیشتر فعالیت‌های اقتصادی خود به همسایگان بزرگ خود یعنی هند و چین متکی است. در سال مالی ۲۳، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی نپال به ۱.۹ درصد کاهش یافته است.
۲. سریلانکا

هزینه ماهانه زندگی: ۳۱۶ دلار

سریلانکا که به دلیل شکل و موقعیت استراتژیک خود اغلب به عنوان «اشک هند» شناخته می‌شود، دارای تاریخی است که با ناآرامی‌های داخلی طولانی مدت در میان اقلیت‌های مختلف مشخص شده است. این کشور به دلیل صادرات چای و صنعت گردشگری قوی خود که از جنگل‌های سرسبز، تاریخ بودایی و آب و هوای ساحلی آن بهره می‌برد، شناخته شده است.
۱. پاکستان

هزینه ماهانه زندگی: ۲۹۴ دلار

پاکستان که بین هندِ در حال شکوفایی اقتصادی و افغانستان ِجنگ‌زده قرار دارد، تاریخ سیاسی پرآشوبی ناشی از درگیری بین قدرت‌های غیرنظامی و نظامی دارد. تخمین زده می‌شود که تولید ناخالص داخلی واقعی این کشور در سال مالی ۲۳، ۰.۶ درصد کاهش داشته باشد، در مقابل رشد قابل توجه ۶.۱ درصد در سال مالی ۲۲ و ۵.۸ درصد در سال مالی ۲۱.

در رده‌های ششم تا دهم ارزان‌ترین کشورهای آسیا به ترتیب کشورهای ترکیه با هزینه زندگی ماهانه ۴۲۸ دلار، قرقیزستان ۴۴۱ دلار، بنگلادش ۴۴۸ دلار، قزاقستان ۴۷۵ دلار و تاجیکستان ۴۹۱ دلار قرار دارند. ایران در میان ۱۵ کشور ارزان آسیا هم جایی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha