۰ نفر

واکنش رییس سازمان محیط زیست به خبر دزدیده شدن ابرهای ایران

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶
کد خبر: 816262
واکنش رییس سازمان محیط زیست به خبر دزدیده شدن ابرهای ایران

رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره محوشدن ابرهای بارانی در آستانه ورود به ایران گفت: در کشورهای همسایه ما هم میانگین بارش نسبت به میانگین درازمدت کاهش پیدا کرده است و این‌گونه مسائل نیازمند کار علمی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما مرجع ملی تغییر اقلیم و پژوهشکده محیط زیست کشور را مکلف کردیم ظرف دو هفته نسبت به عواقب تغییر اقلیم پاسخ دهند.

 وی افزود: در کشورهای همسایه ما هم میانگین بارش نسبت به میانگین درازمدت کاهش پیدا کرده است و این‌که جبهه هوایی وارد دریاچه ارومیه بشود و ناگهان محو بشود نیازمند کار علمی است.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: آنچه درباره دریاچه ارومیه مطرح شده این است که باید بررسی کرد؛ آیا میزان درجه حرارت یا تولید گاز متان در آن منطقه در این امر مؤثر است یا خیر؟

 سلاجقه درباره عملکرد دستگاه‌ها در زمینه مقابله با آلودگی هوا، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اعتباراتی برای اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های مختلف مصوب شده بود اما در قانون بودجه دیده نشد؛ امسال با این تاکید که چون زمان بودجه‌ریزی است، این مسئله در دستورکار همه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی دستگاه‌ها به وظایف‌شان در این زمینه عمل نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: در این زمینه جلسات مفصلی گذاشته شده و آخرین گزارش را در این زمینه به آقای رئیس‌جمهور ارائه کردیم که در آن وضعیت عملکرد دستگاه‌ها و روند اجرای قانون هوای پاک بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نکند ابر هارا اختلاس کنند
  • بینام IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نکند ابر هارا اختلاس کنند